Löneassistent

Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill påbörja din karriär inom löneadministration.

Här får du chans att arbeta i ett företag som hela tiden strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats. 

Om Elon Group

Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. Vi har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sina lokala marknader och kunder. Med över 900 butiker runtom i hela Norden finns vi tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där våra kunder finns.

Kontoret ligger vid Marieberg strax utanför Örebro och som löneadministratör tillhör du Elon Groups ekonomiavdelning som ansvarar för hela koncernens ekonomihantering. Vi är i dagsläget tre personer som hanterar lönerna för koncernen och vissa av våra anslutna butiker. 

Om Tjänsten

Som löneadministratör på Elon Group kommer du främst att arbeta inom Elon Financial Services (EFS). EFS är en finansiell stödfunktion för Elons anslutna butiker. Arbetsuppgifterna består av att hantera anslutna butikers löneprocess, hålla tidsrapporterings- och lönesystem uppdaterade samt vara dialogpartner för butikens ägare avseende löne- och personalrelaterade frågor. De system som vi främst använder oss av i vårt dagliga arbete är Kontek Lön och försystemen Kontek HRM, Quinyx tidsrapporteringssystem samt TimePlan.

Du kommer få en bra introduktion och upplärning i system och processer av dina kollegor med mål att du ska bli en självgående och kunnig löneadministratör. Din arbetsplats kommer att vara i Örebro men viss möjlighet till distansarbete föreligger.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är normalt mycket varierande. Exempel på uppgifter är:

- Registrera löner och föra över löneuppgifter från försystem till Kontek
- Implementering och uppstart av nya bolag i Kontek lön och i försystem
- Underhåll av löne- och försystem inklusive kundanpassning.
- Löpande löneadministration samt upprättande av rapporter i bl a Excel
- Upprättande av intyg samt inrapportering till berörda myndigheter
- Uttag av underlag till skattedeklaration avseende källskatt och arbetsgivaravgifter
- Vara stöd och dialogpart för butikerna avseende löne-, avtals- och personalrelaterade frågor

Vi söker dig som

Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning för arbetet och det är meriterande med tidigare erfarenhet av lönearbete även om detta inte är något krav för rollen. Du har god dator- och systemvana. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då det förekommer regelbunden kontakt med Elons butiker. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av lönearbete.

Vi tror att du som person är:

Ansvarstagande, serviceinriktad, Driven, är en lagspelare med god samarbetsförmåga. För denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Vi går igenom urval löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ELON Huvudkontor, Finans/IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024