Löneassistent/Lönekontorist

Arbetsbeskrivning

I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Serviceförvaltningen är en kommunal förvaltning med teknisk service som huvudområde mot både kommunens invånare och andra kommunala verksamheter. Förvaltningen ansvarar för gator, parker, grönområden, friluftsverksamhet och den kommunala räddningstjänsten. Förvaltningen ser till att det finns ändamålsenliga lokaler, varor, fordon, fastighetsservice, upphandlings-, transport-, verkstads-, och städtjänster till kommunens verksamheter. Förvaltningen handlägger även ansökningar om tillstånd för torghandel, parkering, uteserveringar, konserter och andra arrangemang. ARBETSUPPGIFTER Serviceförvaltningen söker nu en löneassistent med placering på Brandkåren. Arbetet innebär många dagliga kontakter med chefer och medarbetare och du skall vara deras stöd och support i alla frågor inom det löneadministrativa området. Du kommer att medverka i utvecklingsarbetet att införa självservicefunktionen som är kopplad till vårt ekonomi- och lönesystem Personec. KVALIFIKATIONER Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå är ett krav. Du bör också ha arbetslivserfarenhet av löne- och personaladministration och i övrigt ha en hög datavana (i synnerhet Microsoft Office). Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiadministration. Tjänsten ställer stora krav på hög servicekänsla och förmåga att samarbeta. Vidare är det viktigt att du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du ska ha god utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef kommunikation och hållbarhet Christina Karlberg
0480-45 00 30
Projektledare kustmiljö Susanna Minnhagen
0480-45 01 72
SACO Eva Öberg
0480-45 03 26
Vision Ulla Possbeck
0480-45 05 14
Administrativ chef Christina Karlberg
0480-45 00 30
Förvaltningsekonom Yvonne Norman
0480-45 05 72
IT-chef Robert Carlsson
0480-450005
Enhetschef Emanuel Wintersteller
0480-450032
Projektledare Renate Foks
0480-45 01 73

Sammanfattning

Besöksadress

39126
None

Postadress

Box 611
Kalmar, 39126

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022