Lönechef

Lönechef

Arbetsbeskrivning

Lönechef sökes till värderingsstyrd organisation

JAG är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992. Vi har över 4 000 anställda personliga assistenter. På kontoret i centrala Stockholm finns ca 80 trevliga och engagerade medarbetare varav 15 har assistans hos oss.

Vi söker dig som har erfarenhet både som ledare och som Lönespecialist och vill ansvara för JAG’s löneavdelning som förutom dig själv består av tre löneadministratörer och en systemspecialist. Du kommer att välkomnas av ett team som brinner för lön, glädje och samarbete.

Du känner dig trygg i alla delar av lönearbetet som lönerevision, årsskiftesrutiner och semesterårsskifte. Har du arbetat i Agda och Aiai så är det ett plus samt har du hanterat timsemester och löner inom personlig assistans är det mycket meriterande. Du har ett helhetsperspektiv, är lösningsfokuserad och det är självklart för dig att ge god service till våra uppdragsgivare och anställda.  Du kan detaljerna med har också lätt för att se helheten. Som person är du nyfiken och tillsammans med ditt team vill du fortsätta att jobba mer effektivt och du letar ständigt förbättringar i processer och rutiner.

Ditt ansvarsområde

I tjänsten ingår chefsansvar för hela teamet samt utveckling av processer och rutiner inom HR och Lön, operativt arbete med samordning av tjänstemannalöner och del av kollektivlönerna, samt systemutveckling av våra system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Övergripande ansvar för löneavdelningen, att rätt lön utbetalas samt att korrekta uppgifter rapporteras, exempelvis till Skatteverket, pensioner och statistik 
Personal- samt budgetansvar
Leda avdelningens fortsatta digitaliseringsresa 
Vara en del av det operativa arbetet 
Tillsammans med vår systemägare Helena (Agda& Aiai) bidra till hjälp vid uppdateringar, systemutveckling och andra förändringar i kollektivavtal samt fortsatt driva utveckling tillsammans med henne vad gäller tidrapportering och tidredovisning
Hålla utbildningar för våra anställda
Informationsutbyte och dialog med medarbetare och chefskollegor.

Kvalifikationer

Vi tror du jobbat strukturerat med hela löneprocessen ett antal år, gärna jobbar som teamledare eller ledare över ett mindre team. Du har tidigare drivit någon form av utvecklingsarbete, implementationsprojekt eller bytt tidredovisningssystem. Du ser dig själv som systemvan och gillar att hitta synergier. I denna roll kommer du att ta fram statistik, rapporter och likande så är du en analytisk person är det ett plus. Vi ser gärna att du jobbat både med timmisar, tjänstemanna- och kollektivlöner. Då vi jobbar tajt med vår ekonomiavdelning vill vi att du har ekonomiförståelse.

 Vi har kommit lång i vår digitaliseringsresa men det finns alltid saker som kan bli effektivare. Vi tror att du är den personen som tillsammans med dina medarbetare vill fortsätta utveckla, lära och utmana för att hela tiden söka den bästa och säkraste löneprocessen. Som person är du trygg och gillar problemlösning.

Vi har behov av att effektivisera HR-administrationen för en del av våra anställda, så om du har erfarenhet och intresse för arbetsuppgifter som ligger i gränslandet mellan HR och lön ser vi det som ett plus.

Vi erbjuder dig

I övrigt erbjuder vi goda arbetsvillkor samt friskvårdsbidrag. Vårt kontor ligger precis vid T-centralen och du har möjlighet till hemarbete upp till 50% samt förtroendearbetstid. Vi erbjuder en tjänst där ett starkt engagemang för alla människors lika rättigheter är en förutsättning. Din insats kommer ha stor betydelse för våra uppdragsgivare, det vill säga assistansanvändarna i JAG Personlig assistans, och du kommer få mycket uppskattning när du gör ett bra jobb.

Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE

I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47, eller Veronika Andreeva @ veronika.andreeva@wepartner.se och på telefon 0707302230.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024