OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
XDIN är ett konsultföretag vars affärsidé är att utveckla världsledande produkter och processer åt företag och organisationer genom att leverera tjänster, utbildning och skapande verktyg. Företaget har 380 anställda och kollektivavtal med STD-ALMEGA.
Arbetsuppgifter
Ansvar för Xdins lön- och förmånssystem - Självständigt ansvara för att personalen får rätt förmånder i rätt tid bl.a. genom väl fungerande rutiner
och förutsättningar i verksamheten.
Löneprocessen - Utveckla och dokumentera hela löneprocessen och dess ingående rutiner, från inrapportering av löneuppgifter- t ex tidrapportering, faktureringstransaktioner, avgående personalkostnader- till utbetalning av lön. Fortsätta automatisera lön- och förmånshantering och andra HR-delar.
Löneadministration inkl reseräkningar, projektrapportering.
Mycket lite lönerapportering.
Göra avstämningar relaterade till lön
Systemägare för IFS HR/lönemoduler.
Förankra belönings- och löneprocessen i verksamheten genom intern kommunikation.
Utveckla attraktiva belöningssystem och policys - Utveckla och administrera Pensions- och försäkringsplan. Löpande uppdatera lönesystemet, genom att hålla sig ajour med skatteregler, arbetsrätt, KA etc. Arbetsrättslags- och avtalstolkning.
Placering i HR-avdelningen och rapporterar till HR-chef.
Utbildning/Erfarenhet
Du är analytisk, snabbtänkt och du älskar siffror och struktur.
Du är kundfokuserad, lyhörd, serviceminded och har en god kommunikationsförmåga. Du har både sinne för detaljer och helhet. Du gillar att effektivisera, utveckla och är en positiv, kreativ problemlösare. Du får mycket gjort på kort tid och mår bra även vid hög arbetsbelastning.
Du vill kunna påverka, utveckla din roll och bidra till Xdins attraktivitet som arbetsgivare genom att bl. a. fortsätta utveckla vår belönings- och förmånshantering.
Du har 3-5 års erfarenhet av komplex löneadministration i tjänsteföretag. Erfarenhet av IFS och rollen som IT-systemägare är meriterande. Du har högskole- eller lägst gymnasieutbildning. Du har kompetens inom redovisning, företagsekonomi, skattejuridik, arbetsrätt och gärna delar inom HR-området.