OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hammarö kommun är en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har cirka 15 000 invånare och var man än bor har man nära till vatten. Kommunen växer och satsar på att bygga bostäder i attraktiva områden med villor och flerfamiljshus. För att möta framtiden har bland annat en ny idrottsarena nyligen byggts och en ny skola är på gång att byggas. Ett gôtt liv är en del av Hammarö kommuns vision, både för Hammaröborna och för besökare. Som den skärgårdskommun vi är har vi en vacker miljö som hjälper oss att förverkliga visionen.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor på personalavdelningen sköta lönehanteringen för ca 1400 medarbetare. I rollen ingår även lag- och avtalstolkning samt att informera om regler och rutiner både i skrift och inför grupper.
Vi använder Personec P lönesystem och har en välutvecklad självservicefunktion.
Förutom sedvanligt lönearbete är det viktigt att ge en god service åt anställda, chefer och kollegor
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av löneadministrativt arbete gärna från kommun eller landsting.
Du ska ha lägst gymnasiekompetens,
eftergymnasial utbildning inom lönehantering eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande.
Kunskaper inom följande områden är meriterande:
- lönearbete i Personec P
- systemarbete i Personec
- kommunala kollektiv- och anställningsavtal
- pensions- och försäkringsfrågor
Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa och upprätthålla kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Du är noggrann och strukturerad och du har initiativkraft och kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer samt delta aktivt i förändringsarbetet på avdelningen.