Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Lerniakoncernen består av fem bolag; AB, Utbildning, Bemanning, Jobb & Karriär samt SweJa.
Lernia AB söker nu en lönehandläggare och återfinns i enheten Shared Service Center (SSC) i Gävle som är uppdelad i avdelningarna redovisning, lön och administration.
Vi söker en person med gott siffersinne och ett brinnande intresse för löneadministration. I rollen kommer du att arbeta i ett mindre team där dina arbetsuppgifter rör lönehantering, resor- och utlägg, pensioner, justering av tidrapporter/scheman mm.


Din bakgrund

För att passa i rollen bör du ha relevant utbildning inom personal/löneadministration samt några års erfarenhet av arbete med lönehantering och systemvana. Meriterande är att du har jobbat med systemadministration under några år. Vi vill att du har en helhetsbild över hela löneprocessen genom att arbeta med att identifiera möjligheter att förbättra aktuella processer med fokus på produktivitet, effektivitet och kvalitét. Vi lägger stor vikt vid att du har en analytisk förmåga att analysera lönedata. Vi ser gärna att du har mycket goda kunskaper av personalsystem/lönesystem. Vi arbetar i Aditro HR- och lönesystem.

Personliga egenskaper

Som person är du positiv och har lätt för att samarbeta på olika nivåer i en organisation. Du är en person med god kommunikativ förmåga och är van vid att ta stort eget ansvar. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig. Du har lätt för att arbeta självständigt och är noggrann, stresstålig och engagerad i ditt arbete. Du har även lätt för att samarbeta med andra. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av ett gemensamt Shared service center inom Lernia. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning med provanställning/ Gävle.

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.

Information

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta SSC chef HR Lotta Malmberg,
e-post: ann-charlotte.malmberg@lernia.se alt tel 070-22 44 344

Du är varmt välkommen med din ansökan till ett arbete och kunskapsföretag där du har chans till en karriärutveckling tillsammans med våra övriga entusiastiska medarbetare.
Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök omgående.

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Vi erbjuder tjänster inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning och finns på fler än 100 orter över hela landet. Lernia gör det möjligt för människor och företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad!

Våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika.
Besök gärna www.lernia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 november 2016

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024