OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med den viktigaste resursen, personalen, på ett av Europas snabbast växande inredningsföretag? Se hit!
Om företaget
DPJ Svenska AB är ett modernt och expansivt företag som arbetar med försäljning av inredning för kontor & offentlig miljö.
Företaget etablerades 1995 och gruppen sysselsätter för närvarande ca 40 personer.
DPJ befinner sig i en stark tillväxt och genomför nu en expansion till den europeiska marknaden. Företagsgruppen skall gå från en försäljning på 200 till 600 milj. på kort tid. Försäljning sker via; e-handel, butik och genom våra inredningssäljare.
Målet är att erbjuda våra kunder en överlägsen köpupplevelse.
På DPJ arbetar De effektivt med korta beslutsvägar och erbjuder ett omväxlande arbete i en verksamhet som är under stark utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Som Löne/HR-Administratör hos DPJ Svenska AB erbjuds du en bred roll där du står på tre ben, både lön, HR och ekonomi. Du arbetar tillsammans med tre andra kollegor på ekonomiavdelningen där du kommer ha helhetsansvaret för löneprocessen. Det innebär att sköta löner ”ax till limpa” för ca 40 personer, både tjänstemän och arbetare.
Vidare har du hand om HR-frågor gällande bland annat rehabilitering, nyanställningar och arbetsmiljö.
I dagsläget täcker inte tjänsten en heltid på lön och HR, därav kommer du även att få stöttat upp ekonomiavdelningen i diverse ekonomirelaterade uppgifter, till exempel registrering. Dock är företaget expansivt och detta kan komma ändras med tiden.
Din profil
Vi ser att du lägst har Gymnasieutbildning, gärna en eftergymnasial yrkesutbildning inom lön eller HR. Vidare har du minst tre års erfarenhet av lön och HR-arbete. Du har sedan tidigare kommit i kontakt med både tjänstemanna- samt arbetarlöner. Du bör ha förståelse för ekonomi då även detta ingår i dina arbetsuppgifter. Är du mer senior inom ekonomiområdet är det meriterande.
För att passa in i rollen är du ansvarstagande, lugn och strukturerad. Du är en trygg person med båda fötterna på jorden. Du är en teamplayer samtidigt som du har förmågan att prioritera och leda ditt eget arbete. Det är viktigt att du har en bra kommunikativ förmåga både på svenska och engelska, meriterande om du kan tyska. Vidare är det meriterande om du har arbetat i Visma lön, Visma Online eller Visma Business.
Framgångsfaktorer
• Relevant utbildning
• Minst tre års erfarenhet av lön och HR-arbete
• Meriterande att ha arbetat i Visma lön, Visma Online eller Visma Business.
• Du hanterar både engelska och svenska i tal och skrift, där tyska är meriterande
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Stockholm, Solna
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-02-28
Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat ansvarar för rekryteringsprocessen och där du blir anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Nilsson
Sara Lindgren
Fabian Berne
Frida Larsson Sivard
073-514 2212
Rebecca Jonas
073-6708850
Malin Thorstensson
Rebecca Jonas
073-670 88 50
Anders Hedman
070-970 1717
Anders Hedman
Malin Thorstensson