OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret
2 Lönekonsulenter
till Centrala löneenheten
Under tiden 2 januari till 29 juni 2007
Örnsköldsviks kommun söker medarbetare till centrala löneenheten.Enheten är organisatoriskt placerad vid Kommunledningskontoret.
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som vill jobba med lönearbete i samband med införande av nytt lönesystem.Du är ordningsam och noggrant ansvarstagande, gillar siffror och har en kommunikativ serviceförmåga.Du har ett gott omdöme och kan behandla information med diskretion och sekretess.
Som lönekonsulent kommer Du bland annat att jobba med:
* Lönebearbetning med registering av personer, närvaro- och frånvarorapporter, reseräkningar m m
* Utfärda inkomstuppgifter, arbetsgivarintyg, tjänstgörings-intyg
* Löneadministrativa uppgifter utifrån gällande lagar, avtal och policys
* Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom det personallöneadministrativa området
Kvalifikationer:
* Lämplig gymnasieutbildning
* Mycket god datavana
* Erfarenhet av lönearbete och kunskap om lönesystemet LPS/KPAI är meriterande
* God samarbetsförmåga
* Service- och utvecklingsinriktad
* God administrativ förmåga
Ansökan:
Kommunens ansökningsblankett finns på kommunens hemsida
www.ornskoldsvik.se, hos Arbetsförmedlingen, Lasarettsgatan 5
och kommunledningskontoret, tfn 0660-884 95.
Skicka med kopior av merithandlingar.
Ansökan insändes till: Örnsköldsviks kommun, Kommunledningskontoret