Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet av och vill arbeta med löner. Löneenheten betalar ut ca 8500 löner varje månad. Antalet anställda på enheten är 15 personer samt lönechef. Vi sitter i centralt belägna lokaler i Varberg ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar. Vi arbetar med självservice, inrapportering direkt från arbetstagare till lönesystemet Personec P. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag, från personalansvariga chefer/motsvarande, att göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar, att samarbeta med och stödja arbetsledare i lönefrågor, att skriva arbetsgivarintyg och lämna upplysningar till olika myndigheter att medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen. att bemanna vår lönesupport (telefon och mail) medverka och hålla i utbildningar i lönesystemet KVALIFIKATIONER Du bör ha för arbetet lämplig utbildning och ska ha erfarenhet från löneadministration från tidigare anställningar. Det är bra om du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal samt ekonomi- och skattefrågor. Du ska gärna ha arbetat i något löne- eller personalsystem och vara väl förtrogen med MS Office. Har du dessutom erfarenhet av Personec P är det en fördel. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha god förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du kommer också att ha många kontakter med de anställda i landstinget. För att lyckas i rollen som lönekonsult krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service. Vi fäster stor vikt vid personligheten och ser gärna att du har erfarenhet ifrån serviceyrken.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024