Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se


Älskar du att jobba med service och kundnöjdhet samt bidra med dina lönekunskaper såväl till våra kunder som kollegor?

Vi är ett modernt företag som värdesätter balans i livet. Vi ligger i framkant när det gäller digitalisering och vi satsar på att utbilda alla våra konsulter inom självledarskap.  I den här rollen som lönekonsult är du placerad på vårt kontor i Göteborg, närmare bestämt i Gårda. Gruppen består av en konsultchef, Lendita, som också blir din närmaste chef samt ca 12 kollegor som har ett nära samarbete

Du som medarbetare på Azets har tillgång till flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och massage på kontoret. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.

I rollen som lönekonsult förväntas du

Arbeta konsultativt och rådgivande, både till kund men även till dina kollegor
Svara på frågor från dina kunder och deras anställda, både löne- och HR relaterade frågor
Ha kundansvar för dina kunder, vilket innebär kontinuerlig dialog och att delta på möten
Stötta dina kollegor i lönefrågor
Ansvara och genomföra lönekörningen för dina kunder
Hantera tolkning av kollektivavtal, personalpolicys och hantera reseräkningar mm
Arbeta aktivt för att vidareutveckla vårt sätt att arbeta och vi är nyfikna på din input
Aktivt bidra till Azets strategi
Vem är du?

För att du ska passa in hos oss vill vi att du brinner för service, sätter kunden i fokus och strävar efter att bli en grym side kick till kunden. Du behöver ha minst 3 års erfarenhet av självständig lönehantering och vi vill att du har någon erfarenhet från Hogia Lön Plus.Du kan formulera dig väl både i tal och skrift i svenska såväl som i engelska. Oavsett vad du har för erfarenhet sedan tidigare har du en god ansvarskänsla och vilja att alltid ge den bästa servicen.

Som person behöver du vara strukturerad och kunna prioritera det viktigaste först. Du har viljan att lära dig nya saker och vara självgående i förmågan att ta reda på vad som gäller för kunder och processer.

Övrigt

Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Lendita Miftari på lendita.miftari@azets.com eller Liza Lindberg, HR på liza.lindberg@azets.com . Vi tar inte emot ansökningar via e-post .

Vid frågor till vår fackklubb är du välkommen att kontakta dem via följande mejladress unionenklubben.azets@gmail.com 

Vi går igenom urvalet och intervjuar löpande till denna tjänst. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024