Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

HR-Service består av ett team med 13 lönekonsulter och systemförvaltare samt systemadministratörer. Månatligen hanterar vi drygt 11 000 löner. Våra kunder är Gävle kommunkoncern samt ett antal externa bolag. Våra värdeord kvalité, samarbete och bemötande är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Gör Gävle den 27:de! Vill du vara med och bidra till ett kvalitetssäkert och effektivt arbete inom löneområdet? Kom och bli en del av vårt kunniga arbetslag. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans kommer att arbeta med utveckling och förbättringar inom det löneadministrativa området och enhetens processer och arbetssätt. Tjänsten erbjuder dig goda möjligheter att växa och utvecklas i rollen och succesivt utöka din kompetens inom din yrkesprofession.

Som lönekonsult på HR-service kommer du ha en viktig och central roll att hantera kommunens löner på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen, allt från inrapportering till utbetalning, posthantering samt support till chefer och anställda inom Gävle kommun. Inrapportering av pension är också en del som kommer att ingå i rollen som lönekonsult.

Arbetsuppgifterna innefattar en variation av olika ärenden på uppdrag av våra kunder. Ärendena inkommer både via vår interna E-tjänst och genom telefonsamtal via lönesupporten. Stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet Personec P.

Du utför registreringar, rättningar och kontroll av lön samt arbetar med tillämpning av lagar och avtal. Rollen är en rådgivande funktion som bidrar med konsultativt lönearbete till hela Gävle kommuns verksamhet där kunden alltid är i fokus.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant yrkesinriktad utbildning inom löneområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vidare har du erfarenhet av lönearbete. Önskvärt om du har arbetat inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har kunskap om vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser och önskvärt tidigare erfarenhet av arbete inom pensionsområdet.

Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy, samt att prioritera och förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Det svenska språket behärskar du lika bra i tal som text.

Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse.

Det är lika naturligt för dig att samarbeta som att arbeta självständigt. Din positiva och trevliga personlighet, din noggrannhet samt din IT-kunskap bidrar till Gävle kommuns värdeord - Kvalité, Bemötande och Samarbete.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022