Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det.

Vi söker nu tre serviceinriktade lönekonsulter till Lönecenter.

Lönecenter är en central samordnad enhet som tillhandahåller tjänster kopplat till löneadministration. Vi ger professionell och hög service inom löneområdet samt säkerställer att rätt lön betalas ut i rätt tid till alla medarbetare. Varje månad levererar vi cirka 11 000 löner. Med digitaliseringens möjligheter arbetar vi nu aktivt med robotisering, automatisering och effektivisering av lönehanteringsprocessen. Resan är bara påbörjad!

ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult arbetar du med registrering och kontroll av anställnings- och löneuppgifter i lönesystemet. Du arbetar nära kunderna samt ger stöd och support i lönefrågor. Som lönekonsult besitter du en viktig spetskompetens och förväntas kunskapshöja och skickliggöra kunderna genom att bland annat hålla utbildningar samt utveckla rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tidigare arbetat med löneadministration och har relevant utbildning utifrån uppdraget. För att lyckas i rollen krävs det att du har en analytisk förmåga och kan bedöma rimlighet i värden. Du använder dator och digitala verktyg obehindrat och kan snabbt sätta dig in i nya system. För att arbeta som lönekonsult krävs att du kan göra dig förstådd på svenska både skriftligt och muntligt i kontakt med kunder och kollegor.

Som person är du serviceinriktad och gillar att bygga goda kundrelationer. Du har lätt för att samarbeta med andra personer, är flexibel och har förmåga att anpassa dig efter ändrade omständigheter. För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad och välorganiserad samt kan prioritera och jobba mot deadline.

Du arbetar självständigt och tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du delar kunskap med dina kollegor. Vi förväntar oss även vara vår nya medarbetare är nyfiken och aktiv i den förändring som pågår i och med digitaliseringen av lönehanteringsprocessen.

Urval och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024