Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Med branschens nöjdaste kunder 10 år i rad söker vi dig som vill fortsätta utveckla branschens bästa leverans och kundupplevelse tillsammans med oss. Har du något års erfarenhet av rollen som lönekonsult och vill jobba i en roll med stort eget ansvar och nära kundkontakter? Vill du vara en del av ett kontor med familjär stämning och trevliga kollegor där alla hjälps åt för att utveckla branschens bästa leverans och kundupplevelse? Då ser vi fram emot din ansökan till tjänsten som lönekonsult hos oss!

Om rollen

I rollen som lönekonsult hos oss kommer du ha nära kontakt med våra kunder och arbeta med allt från löpande lönehantering, redovisning av skatter, avgifter och statistik samt tolkning, analys och rådgivning av lagar och regler. Du arbetar självständigt och ansvarar för olika uppdrag. Våra kunder finns inom olika branscher med varierande storlek och vi är alltid måna om att leverera den bästa kundupplevelsen. Du blir del av ett glatt och familjärt gäng med ca 25 kollegor och utgår från vårt fina kontor i Umeå där arbetsklimatet är öppet och rakt, vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.

Hög service och personligt engagemang är något som kännetecknar vårt arbetssätt och BDO arbetar kontinuerligt med att kvalitetssäkra, effektivisera samt digitalisera processerna. Just nu befinner vi oss i en spännande förändrings- och tillväxtresa och vi hoppas du vill vara med på tåget!

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du är positiv, lyhörd och hjälpsam mot såväl kunder som kollegor. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och genomför ditt arbete noggrant och strukturerat. Du har ett kundorienterat arbetssätt, är duktig på att bygga relationer och har förmågan att hantera och utveckla digitala processer. Framförallt har du ett stort driv i ditt arbete och vill tillsammans med oss leva upp till våra värdeord mod, vilja, fokus och engagemang. Vidare ser vi att du:

• Har något års erfarenhet av självständigt lönearbete, erfarenhet från byrå är meriterande.
• Gärna har en YH-utbildning inom lön eller motsvarande
• Är van vid att arbeta i olika system och är systemintresserad
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då BDO ingår i en global organisation.

Vi erbjuder dig

• En familjär kultur.
• Möjlighet att jobba nära olika typer av kunder och företag med stort eget ansvar.
• En attraktiv karriärstrappa med fokus på dig och din individuella utveckling.
• Karriärmöjligheter inom flera olika områden.
• En konkurrensmässig lönemodell samt förmånspaket.

Vi erbjuder även ett brett förmånspaket, hälsofrämjande aktiviteter, after work med mera, men kanske viktigast av allt – trevliga kollegor! Vill du veta mer om vad våra medarbetare tycker om att jobba hos BDO, kolla gärna in denna film!

Vill du bli en av oss?

Vad kul! Skicka i så fall in ditt CV och personligt brev redan idag då vi jobbar med löpande urval. Vid frågor, hör av dig till ansvarig rekryterare nedan.

• Start: snarast möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid
• Omfattning: heltid
• Ort: Umeå

Varmt välkommen med din ansökan!

Här kan du läsa mer om hur vi på BDO behandlar dina personuppgifter.

Om oss
BDO är en heltäckande affärspartner till företag i deras vardag och på sin utvecklingsresa. Vi erbjuder bred och djup kunskap inom affärsrådgivning, revision, skatt och outsourcing av redovisning och lön. Vi finns på ett tjugotal kontor runt om i Sverige och ingår i BDO:s världsomspännande nätverk – en av världens största revisions- och konsultorganisationer med över 97 000 medarbetare i fler än 160 länder, och i Sverige är våra ca 700 medarbetare grunden till vår utveckling och vår absolut viktigaste tillgång. Läs mer om BDO som företag här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO Norr AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024