Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.

HR- och Löneavdelningen är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av två enheter, HR-enheten med 10 medarbetare och Löne-enheten med 10 medarbetare. Löne-enheten som leds av Lönechef ansvarar för kommunens ca 5000 löner samt Räddningstjänstens ca 150 löner per månad.

Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt där Löne-enheten delvis innefattas då vi har en avskild plats för oss.
Kontoret ligger i närheten av Enköpings station och till Stockholm tar det ca 40 min med tåg.

Här är några av de förmåner vi erbjuder våra anställda:
- Möjlighet till semesterväxling.
- Flextid.
- Friskvårdsbidrag.

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult arbetar du brett inom löneområdet och har en viktig roll som innebär att ge stödjande och konsultativa insatser, utbildning och support till kommunens chefer och medarbetare gällande system, lön- och avtalsfrågor utifrån vårt mål rätt lön till rätt person i rätt tid.

Arbetet innebär mycket kontakt med chefer, medarbetare, myndigheter och andra aktörer. Ett viktigt arbete hos oss är att utveckla och effektivisera processer genom digitalisering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd YH-utbildning inom lön.
Det är önskvärt att du har några års erfarenhet av lönearbete i offentlig förvaltning och har vana att arbeta i Personec P.

Du som söker behöver ha ett rådgivande och lärande förhållningssätt samt att du som person är bra på att kommunicera och samarbeta med andra.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig även för att snabbt och effektivt leverera lösningar.

Vi ser även att du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ha en god problemlösningsförmåga. Du följer instruktioner och tillvägagångssätt samtidigt som du gärna tar initiativ till förändring och förbättring av verksamheten.

Du är bra på att skapa relationer och nätverk, både inom och utanför din arbetsgrupp och kommer bra överens med personer på alla nivåer.

Det är viktigt för dig att ge god service och att vara professionell i ditt bemötande.

Du lär dig snabbt nya uppgifter och delar gärna med dig av din kompetens till andra.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024