Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Östersund är staden i Jämtland, med den unika kombinationen av stadens puls och närheten till fjällen. Här är det aldrig långt till jobb, vänner och skola och du behöver inte välja mellan karriär och en aktiv fritid utan hinner lätt med både och. Vi har ett universitet, innovativa företag, internationella idrottsevenemang, en levande landsbygd och mycket mer. Välkommen!

I vår kommun är varje medarbetare viktig på riktigt. Varje individ gör stor skillnad och det gör det lätt att bli engagerad och hitta mening. Vår ledstjärna är ett bättre Östersund. Därför rör vi oss ständigt framåt, och gör det med hjärtat. Vi erbjuder stora möjligheter att utvecklas både professionellt och som person. Roligt för dig och bra för Östersund!


Som Lönekonsult arbetar du inom avdelningen Område HR och Lön, där Lönenheten består av lönekonsultstöd och systemadministration och vi jobbar i lönesystemet Heroma. Vi är totalt 17 medarbetare på vår enhet och flyttar in i nya fina lokaler vid rådhuset i december där vi har aktivitetsbaserat kontor.
Vi har nära samarbete med våra kollegor inom HR.

Arbetsuppgifter

Som Lönekonsult hos oss har du varierande arbetsuppgifter inom hela löneprocessen.

Vi arbetar konsultativt och stödjer våra verksamheter med råd gällande lagar och avtal som berör löner.

Vi svarar på frågor via ärendehanteringssystem.

Du är expert i lönefrågor och träffar och utbildar verksamheterna samtidigt gör vi kontroller för att säkerställa lönearbetet.

Vi har kontakt och handlägger ärenden till externa myndigheter och organisationer.

Vi arbetar med ständiga förbättringar för hela löneprocessen.

Vi arbetar i team inom lönegruppen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad lönekonsult, eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Vi arbetar inom flera digitala verksamhetssystem vilket kräver god datavana.

Du har ett stort engagemang och drivkraft för att arbeta med ständiga förbättringar.

En av de viktigaste delarna i arbete är att ge support till våra verksamheter, vilket innebär att du behärskar svenska språket och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

I arbetet ingår att delta i och även hålla utbildningar så du är en god kommunikatör och ger information på ett pedagogiskt sätt.

Du som person är du trygg i dig själv samt prestigelös.
Du kan arbeta självständigt samtidigt som du är en teamspelare som gärna arbetar tillsammans med dina kollegor. Allt för att vi ska bli bättre tillsammans.

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av personalsystemet Heroma och att ha arbetat med ärenden i ärendehanteringssystem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, 100%, med tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder

Hos oss är vi måna om varandra och det är viktigt att du trivs på jobbet.
Arbetstidsavtal med flexibel arbetstid.
Möjlighet finns att arbeta delvis på distans.
Vi har friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.
I vår förmånsportal finns det fler förmåner.
Kompetensportalen har många intressanta utbildningar.

Välkommen med din ansökan till Löneenheten!
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg tas med till intervju.


Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östersunds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024