OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.
Vill du vara med och bidra till att Jönköpings kommunkoncerns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du serviceinriktad och gillar att arbeta i team samt har ett stort engagemang för lönefrågor? Då har du ett jobb att söka!
Ditt nya jobb
Som lönekonsult hos oss på Löneservice arbetar du i team där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att leverera korrekt ersättning i rätt tid till rätt person.
Du kommer aktivt delta i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport.
I ditt uppdrag är du ett konsultativt stöd till chefer, administratörer och medarbetare i vårt personalsystem Personec P och schema- och bemanningssystem Time Care. Du ger support via telefon och mejl som inkommer via vårt ärendehanteringssystem Artvise. Du utför kvalitetskontroller i Personec P och Time Care samt planerar och genomför introduktioner i våra system till nya chefer och administratörer. I uppdraget ingår även att rapportera in uppgifter till myndigheter.
Din kompetens
Vi söker dig som har en fullgjord lönespecialistutbildning eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap om systemen Personec P, Time Care och Artvise samt att du har erfarenhet av att supporta chefer, administratörer, HR och medarbetare i lönefrågor. Dina IT-kunskaper är goda och du uttrycker dig väl i svenska, både i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, serviceinriktad och flexibel. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor samt bidrar med arbetsglädje och nyfikenhet. Du trivs med att arbeta mot deadlines och har samtidigt förmågan att fördjupa dig på detaljnivå för att kunna ge en god och kvalitativ service.
Välkommen till oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön, arvoden och pension till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 36 medarbetare som stödjer och ger service i frågor gällande lön och pension till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.
Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i rätt tid.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Tändsticksområdet. Lokalerna ligger ett stenkast från Jönköpings station vilket ger goda möjligheter att pendla med både tåg och buss.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss.
Bra att veta
Intervjuer planeras till vecka 48
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Elin Adamsson, Teamledare på tfn: 036-10 63 02
Facklig företrädare, Vision tillika pensionshandläggare, Victoria Lindén e-post victoria.linden@jonkoping.se
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som lönekonsult på Löneservice!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.