Lönekonsult, HR-avdelningen, Landstinget i Värmland

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7300 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som lönekonsult inom lön kommer du arbeta brett med hela löneprocessen.
Områden som tjänsten ska fokusera på är bland annat:
• Löneadministration
• Support, utbildning inom området
• Handleda och informera i praktisk i tillämpning av lönepåverkande avtal
• Reseräkningar, utlägg m.m.
• Förmåner
• Skatt
• Lönesystemet Heroma
Arbetsplats/placering: Landstinget i Värmland Hus 28 Karlstad

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning och med fördel har en yrkesutbildning som löne/personalekonom eller annan likvärdig utbildning. Du har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet som löneadministratör/lönekonsult, du har goda kunskaper i HR personal/ lönesystem. I egenskap av lönekonsult har du också god förståelse för ekonomi samt tidigare erfarenhet att arbeta med kollektivavtalslöner.
Du har en pedagogisk och kommunikativ förmåga och erfarenhet av att utbilda.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Johansson, HR-konsult
054-61 50 46
Lena Witting Almén, HR-konsult
054-61 62 70
Monica Sundin, HR-assistent
054-61 62 63
Anders Carlstedt, studierektor
054-61 77 59
Eva Lindqvist-Österberg, tf enhetschef
054-61 41 13
Anna de Brun Kuylser, SYLF
054-61 53 75
Anette Lindblad, enhetschef HR System och Suppor
0550-865 17, 070-691 02 58
Martina Johansson, HR-administratör
054-61 80 20
Mona Fager, lönechef, HR lön och pension
0570-71 23 70
Niklas Larsson, bitr avdelningschef
054-61 41 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Värmland, Personalstaben Karlstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse Vikariat 6 mån med ev förlängning tillsvidare.
  • Publicerat: 14 februari 2017

Besöksadress

65182 Karlstad
None

Postadress

Landstingshuset
Karlstad, 65182

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024