Lönekonsult med erfarenhet av Hogia eller Agda

Lönekonsult med erfarenhet av Hogia eller Agda

Arbetsbeskrivning

Är du lönekonsulten eller löneadministratören som gillar att bygga relationer, lösa problem och att driva projekt? Har du erfarenhet av att jobba i Hogia eller Agda? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!


På Accountor befinner vi oss just nu på en spännande utvecklingsresa med fokus på digitalisering och automatisering i syfte att leverera bästa tänkbara kvalité och upplevelse till våra kunder. I rollen som lönekonsult jobbar du utifrån kundens behov. Det kan handla om allt från att välkomna nya kunder till att agera projektledare för att hjälpa till att skapa en så smidig löneprocess som möjligt för både Accountor och kunden. Den här tjänsten innebär med andra ord mer än att ”bara” stansa lön då stort fokus ligger på kundservice och kundnytta.


Exempel på arbetsuppgifter:
Hjälpa kunder att komma in i arbetet med oss som partner på ett tryggt sätt.
Ge hög service löpande till våra kunder.
Samverka inom organisationen för att uppnå bästa kundupplevelse.
Driva utvecklingsfrågor i linje med vår vision.
Rådgivning och utredningsarbete utifrån kundens och organisationens behov.
Lönearbete med fokus på delar i processen som behöver utvecklas hos respektive kund.
Uppdatera system vid förändringar.



Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager Anette därför präglas av tillit och respekt.


Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.
 
Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Fredagsfrukost tillsammans med dina kollegor. Kan man får en bättre start på dagen?
Löpande kompetensutveckling i form av den digital utbildningsportalen, Accountor Training.



Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara noggrann, strukturerad och serviceminded. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi. Du är social, är bra på att hantera flera projekt löpande och gillar att arbeta mot deadlines. Dessutom är du ansvarsfull och har rutinen att granska ditt arbete så att allt blir rätt. Vi tror också att du lockas av att driva saker självständigt och har förmågan att se lösningar på kluriga situationer.
 
Kvalifikationer:
Examen från YH eller KY-utbildning med inriktning lön.
Minst två års erfarenhet av att arbeta med lön och vana att jobba mot kund och/eller i en kundserviceroll.
Erfarenhet av lönesystemet Hogia och/eller Agda.



Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.


Welcome to Accountor – We make a+team


Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jessica Petersson, jessica.petersson@accountor.se


Mer nyfiken?
Läs mer på vår Karriärsida (https://www.accountor.com/sv/sweden/karriarberattelse) om hur Jennis vardag som lönekonsult ser ut hos oss och vad hon uppskattar mest med Accountor.


Du kan även lära känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!


Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner någon som du tror skulle vara nyfiken på oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024