Lönekonsult- Remote work

Lönekonsult- Remote work

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi lever genom att effektivisera och förenkla affärsverksamheten hos svenska, nordiska och internationella företag. Vi kallar det Simplifying Business. Amesto-koncernen består av flera företag i Norge, Sverige och Danmark som erbjuder lösningar baserade på teknik, programvara, outsourcing, konsulttjänster och personal till företag av alla storlekar.

People Planet Profit
Amesto är en plats där människor trivs och arbetar tillsammans mot samma mål. En arbetsplats där man är familjär, social och djupt engagerad i våra kundsamarbeten. På Amesto har vi de skarpaste huvuden och de varmaste hjärtan. Vi arbetar enligt vår trippla värdegrund People Planet Profit för då blir det som vi gör hållbart för oss, våra kunder och vår omvärld.

Som medarbetare i Amesto är du en kulturbärare av vår vision, "Life is now. Work somewhere awesome." och vår mission “Simplifying business”. Vi ger våra kunder hög kvalitet, support och den rådgivning de behöver så att de kan lägga tid på det som är viktigt för dem. Vi ställer frågor för då får vi veta mer.

Som medarbetare hos oss får du de förutsättningar du behöver för att leverera på topp. Utbildning och vidareutveckling, självledarskap och hälsa är viktigt och en del i vardagen hos oss.


Få det bästa av två världar
Via digitala verktyg jobbar du tätt med kunderna och dina nya kollegor i Stockholm. Du samarbetar med ditt team, samtidigt som du jobbar självständigt från ditt hemmakontor. Jobb är något du gör, inte ett ställe du går till. För oss är det din kompetens och erfarenhet som är viktigast, och då kan ditt hemmakontor befinna sig var som helst. Som Remote-anställd i Amesto AccountHouse kommer du att arbeta 100 % från ditt hemmakontor varsomhelst i Sverige, och det är därför viktigt att du har ett bra självledarskap. Förmåga att strukturera det egna arbetet, jobba självständigt och leverera enligt tidplan är nödvändiga egenskaper i denna roll.

Vad vi erbjuder:
Arbetsmiljön är professionell, med en social, öppen och varm kommunikation. Du vill regelbundet möta teamet ditt och andra kollegor på nätet, så att du får goda möjligheter till support, stöd och samarbete i vardagen.

Vi har en stark företagskultur som också trivs på avstånd, och vi drar stor nytta av att vara en del av en nordisk koncern, där vi kontinuerligt jobbar med att väva in ny teknologi för att göra vardagen mer effektiv för våra kunder och medarbetare.

Vad behövs för att lyckas i rollen?

Här på Amesto AccountHouse jobbar lönekonsulter som älskar digitala lösningar och som också vill ha personlig kontakt med sina kunder. Kunderna gillar det vi gör, så de blir fler och därför behöver vi också bli fler.

I vårt affärsområde Payroll arbetar idag ca 30 drivna och kunniga konsulter. Arbetet som lönekonsult hos oss på Amesto innefattar att självständigt ansvara för hela löneprocessen för flera kunder i olika branscher. Det innebär också daglig kontakt med våra kunder där du kommer fungera som kundansvarig gällande olika lönerelaterade frågeställningar. För att du ska trivas och vidareutvecklas i denna roll ser vi att du är en driven, noggrann person med stor passion för allt som rör lön.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemen Hogia lön plus, Flex HRM, och Kontek.



Intresserad?
Om du är fortsatt intresserad, ser vi fram emot din ansökan och CV.

Tillträde är så snart som möjligt, men vi väntar självklart på den rätta kandidaten, och du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för ytterligare information. Vi ser fram emot att höra från dig.



Tjänstens omfattning är heltid.

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amesto Accounthouse
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024