Lönekonsult sökes

Arbetsbeskrivning

Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.

Är du en erfaren lönekonsult och vill jobba med lön och outsourcing i en utvecklande miljö? Då en av våra medarbetare ska gå i pension behöver vi förstärka vårt team i Karlskoga och söker därför en lönekonsult till ett av våra kundteam. Här får du tillsammans med ett drivet och kompetent team arbeta med en av våra större kunder.
 
Vad kan vi erbjuda dig
Du erbjuds ett utvecklande jobb, i ett bolag som just nu är inne i en spännande utvecklingsfas, där du tillsammans med andra skickliga kollegor får ta ett stort eget ansvar för löneprocessen och  de förbättringar som kan skapas, bl.a. genom att driva kundmöten och förbättringsarbete tillsammans med kunden.
 
I en roll som lönekonsult hos Nobeli behöver du kunna hantera hela löneprocessen och ha viljan att sätta dig in i nya områden. Allt för att skapa en bra tjänst med hög kvalitet till våra kunder.
 
I ditt arbete ingår bland annat:
·         Kontakt med kundens beställare och anställda
·         Hantera tid- och resefiler från försystem
·         Hantera och utveckla löpande lönearbete
·         Kvalitetssäkra löneprocessen
·         Göra beräkningar och analyser av lönedata
 
Vi tror på att ständig kompetensutveckling är en del av ett hållbart arbetssätt och du kommer därmed erbjudas stöd och kompetensutveckling för att utvecklas i yrkesrollen. Vi erbjuder SRF certifiering och möjligheten att bibehålla den. Vår värdegrund är väldigt viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete.
 
Det finns gott om utvecklingsmöjligheter, då vi inom Lön och personal Karlskoga levererar lön till 23 olika kunder och hanterar ca. 7500 löner varje månad. Hela verksamheten befinner sig i en intressant utvecklingsfas med högt engagemang och en strävan framåt, där du i din roll blir viktig för att vi ska lyckas i våra uppdrag.
 
 
Vem är du
Vi söker dig som har relevant utbildning eller minst 1 års erfarenhet av arbete inom lön.  Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av arbete med lön från en större löneleverans eller outsourcingverksamhet och drivs av att ge bästa kvalitet och service till kund.
 
Då en stor del av arbetet sker i interaktion med andra ser vi att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, är serviceinriktad och förtroendeingivande. För att trivas i rollen är du en lagspelare och uppskattar att  arbeta i en föränderlig miljö. Du är också van att driva kundmöten och på ett proaktivt sätt vill utveckla löneprocessen tillsammans med kunden. 
 
Goda kunskaper i excel och word är ett krav.
 
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobeli Business Support AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Postadress

None
KARLSKOGA, 69180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024