Lönekonsult Solna

Arbetsbeskrivning

Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.

Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.

På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.

Till vårt nya fräscha huvudkontor i Solna Business Park söker vi dig som är en fena på lönehantering och gillar att arbeta i team. Just nu söker vi dig som vill arbeta på ett modernt företag där du får jobba med att behålla och skapa goda kundrelationer!

Vill du utvecklas inom din roll som lönekonsult så kom till oss. Våra kunder är många och olika och du kommer ständigt att utmanas av olika regler, lagar och arbetssätt. Vi jobbar mycket digitalt, vi har bland annat vår första robot på plats. Det medför att du får tid att göra det du är bäst på, ge kunderna bästa service och experthjälp samt säkerställa en felfri löneleverans. Du samarbetar tätt med våra kollegor i Rumänien som avlastar dig i det administrativa arbetet. Du kommer att delta i kundmöten, ha kontakt med kundens anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!

Vi är ett glatt gäng i blandade åldrar som stöttar varandra under våra arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare på Azets har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig hos Srf till lönekonsult. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Självständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt.
Eget kundansvar
Delta i kundmöten
Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Backa upp för dina kollegor i teamet vid behov
Vem är du?
Vi ser att du har några års erfarenhet av hela lönekedjan. Har du en godkänd examen inom lön bör du ha jobbat minst ett år. Oavsett erfarenhet behöver du en stark drivkraft, energi och ansvarskänsla. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att arbeta i team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus.

Då du kan komma att hantera flera kunder med olika typer av kollektivavtal behöver du kunna arbeta på ett strukturerat sätt och du ska kunna prioritera det viktigaste först. Du drivs av att nå ett bra resultat och vill hela tiden prestera för att göra dina kunder nöjda. Du är en lagspelare då ni tillsammans med er teamleader ser till gruppens alla kunder och kan vara behjälplig där behovet finns. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har jobbat i excel tidigare och har kunskap om att bygga pivotabeller

Intresserad?

Skicka in ditt CV och skriv några rader varför du vill jobba just hos oss. Dock senast 2018-01-18 vill vi ha din ansökan.

Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta mig, Liza Lindberg 070-547 30 84 eller på liza.lindberg@azets.com
Vi kallar till intervjuer löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 18 december 2018

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024