Lönekonsult till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.



Azets (före detta Visma Services) är ledande Nordisk leverantör av outsourcingtjänster inom redovisning, lön, HR och finansiell rådgivning för över 20.000 företag. Vi arbetar för att förenkla och stödja verksamheter i deras tillväxt. Azets har totalt 2.500 anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Rumänien.



Är du en lönekonsult med intresse för moderna arbetssätt?

Till vårt kontor i Göteborg söker vi en lönekonsult till affärsområdet Payroll. För att kunna erbjuda våra kunder effektiva tjänster och konkurrensmässiga priser har vi blivit ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Vi har också byggt upp en nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av vårt arbete utförs.

Som lönekonsult hos oss har du helhetsansvaret för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Det innebär att du hanterar vissa delar själv och samarbetar tätt med verksamheten i Rumänien. Du deltar i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen.

Kvalifikationer & erfarenheter

Vi söker dig med mycket goda kunskaper och minst två års erfarenhet av lönehantering, gärna i systemen Agda och Hogia. Som konsult hos oss behöver du vara en affärsmässig och ansvarstagande rådgivare som trivs att arbeta med moderna arbetssätt och it-system. Du tycker om att samarbeta i team, tar fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Du kan svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket, både på kontoret och i divisionen. Du kommer ingå i ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans.

Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi anser att ledare finns till för att medarbetare ska kunna göra ett bra jobb. Vi tror på transparens och involverar medarbetare i olika strategi- och förbättringsprojekt där det finns en möjlighet att påverka.

Som lönekonsult hos oss har du möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult. Vi erbjuder också kurser genom vår utbildningsakademi samt ledarskapsprogram. Intresserad? Sök tjänsten via länken nedan senast den 20 januari 2017. Vi kallar till intervjuer löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén

Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Azets Insight AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34 212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024