Lönekonsult till HR- och lönenheten

Lönekonsult till HR- och lönenheten

Arbetsbeskrivning

Sundbybergs stad är den till ytan minsta kommunen i landet men under stark tillväxt och utveckling.

Du gillar struktur och ordning och reda. Precis som vi.
Vill du bli en del av vårt team. Vi är fem kompetenta lönehandläggare med lång erfarenhet inom lön och söker dig som vill vara med och påverka och utvecklas.

Här på HR- och löneavdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa tänkbara servicen till invånarna i Sundbybergs Stad. Avdelningen består av kompetenta och engagerade medarbetare inom lön och HR. Vi har ett tätt samarbete som präglas av öppenhet och prestigelöshet. Du rapporterar närmast till förhandlingschef och ytterst leds avdelningen av HR-chef.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierat arbete där du som lönekonsult ansvarar för att tillsammans med dina kollegor säkerställa att administrationen av stadens cirka 3500 löner sker kvalitetssäkert och effektivt, samt ser till att gällande avtal och lagar följs. Tillsammans ansvarar ni också för att vidareutveckla processer, arbetssätt och rutiner inom det löneadministrativa området.

Dina arbetsuppgifter består av att självständigt hantera allmänna löneadministrativa uppgifter inom hela löneprocessen samt kontinuerligt kvalitetssäkra löner och ge support i frågor som rör lön, anställning och avtalstolkning. Du arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt och ger professionell service och stöd till främst stadens chefer, nyckelpersoner och enskilda medarbetare. I arbetet ingår även att utbilda chefer och medarbetare i våra system.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har mångårig erfarenhet av löneadministrativt arbete och att du är väl insatt i hur olika löneadministrativa frågor hanteras i praktiken.

Vi vill att du har flerårig erfarenhet av arbete i Personec P i kombination med att du har goda kunskaper om lagar/kollektivavtal och regelverken kopplat till ersättningar. Om du har dessa kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB) är det meriterande. Vidare är det meriterande med erfarenhet av utvecklingsdrivande systemförvaltning samt lönearbete inom kommunal sektor.

Som person är du kommunikativ, strukturerad, pedagogisk och trivs med att instruera och stödja andra.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i den här processen.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 5 februari. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

 

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024