Lönekonsult till KlaraPapper Stockholm

Lönekonsult till KlaraPapper Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Välkommen till KlaraPapper!

Vi på KlaraPapper skapar effektiva ekonomi- och lönefunktioner som stödjer våra kunders verksamhet. Idag är vi cirka 80 medarbetare och vi finns i Stockholm och Östersund. Sedan starten 1998 har Klara Papper vid tre tillfällen utsetts till Gasellföretag. Här präglas stämningen av värme, kunskap och välkomnande, men det läggs också betoning på eget ansvar, samarbete och konsultmässighet. Känner du igen dig?

I och med hög efterfrågan och en stark position på marknaden söker vi nu en professionell och utåtriktad lönekonsult med goda erfarenheter av gediget lönearbete. I den här rollen kommer du tillhöra affärsområdet Lön och kommer ingå i ett löneteam där arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor.

Vi står nu inför stora och roliga förändringar med ökad digitalisering, mer rådgivande kvalitativ kundkontakt och en fördjupad affär. Häng med på resan! KlaraPapper erbjuder en fast anställning med goda förmåner, bra kollegor och en familjär stämning.

Hos oss får du möjligheten att via SRF certifiera dig till auktoriserad lönekonsult.



Arbetsuppgifter:

Arbetet innefattar hela löneprocessen på flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer att arbeta med alla förekommande arbetsmoment inom ramen av lön. Utöver löpande lönehantering med avstämningar och rapportering innefattar arbetet även bl.a. pensionsrapportering, statistik och kontakt med myndigheter samt konsultationer för våra kunder.

Din utveckling är viktig för oss och därför ger vi dig goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll som lönekonsult samt vara delaktig i interna utvecklingsprojekt.  



Bakgrund:

Vi söker dig som:

- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att hantera hela löneprocessen
- Har en eftergymnasial utbildning inom lön, exempelvis genom YH
- Har goda kunskaper i något av våra system Agda PS, Flex Lön, Flex HRM och/eller HogiaLön Plus
- Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift




Det är starkt meriterande om du:

- Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing
- Har ett systemintresse och erfarenhet från våra andra löne - eller rapporteringssystem




Som person ser vi att du är:

- Ansvarstagande, nyfiken och har ett genuint intresse för lön



Praktisk information:

Start: Flexibelt, hänsyn till uppsägningstid

Placering: Centrala Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Ekonomi Klarapapper Samtliga ansökanden hänvisas till rekryteringsansvarig för denna tjänst, maria.bjurstrom@klarapapper.se.



Om företaget:

KlaraPapper grundades år 1998 med en idé att hjälpa utländska företag i Sverige att förbättra sin ekonomiska rapportering. Från och med april 2021 ingår KlaraPapper i MPC Holding. Tillsammans med MPC, EkonomiPorten, JL Ekonomi och IT-bolaget Spree bygger vi nu ett gemensamt varumärke - KlaraConsulting. Tillsammans är vi ca 170 duktiga medarbetare som brinner för lön och ekonomi, där kundleverans och medarbetare är i fokus. Nu välkomnar vi dig som vill bidra till att tillsammans med oss fortsätta bygga vårt spännande företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KlaraPapper
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024