Lönekonsult till Kontek Outsourcing

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa det bästa ryktet i lönebranschen?

Vi söker en driven och noggrann lönekonsult till vår kund Kontek Lön AB. Deras hjärtefråga är löneadministration. De brinner för att ta kundernas lönehantering personligt. Deras kärnvärden är alerta, kunniga och familjära vilket genomsyrar allt de gör.

Om kundföretaget
Kontek Lön AB erbjuder allt ett företag kan behöva för lön och löneadministration. Det är ett specialistbolag som funnits sedan 1937 och som idag har 90 kunniga och alerta specialister. Tillsammans erbjuder de allt ifrån programvaror och support, till outsourcing, konsultation och utbildning. Kunderna som väljer deras tjänster och
produkter är både små och stora företag inom i princip alla branscher. De senaste tio åren har Kontek haft en stabil tillväxt. Företaget har sitt huvudkontor i Ljungby men finns också i Stockholm och Göteborg. De omsätter cirka 90 MSEK.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en noggrann lönekonsult som gillar att arbeta med siffror, datasystem och kundkontakt via telefon. Du kommer att vara länken mellan Kontek och deras kunder, följa upp och administrera i kundens system. Du jobbar huvudsakligen på kontoret i Ljungby men åker också ut och träffar dina kunder någon gång per år för att bibehålla den personliga och familjära kontakten.

Din profil
Vi söker dig med kunskap inom lön, kollektivavtal och schemaläggning. Det är meriterande med relevant utbildning och/eller erfarenhet, gärna inom lönesystem. Svenska och engelska hanterar du väl i både tal och skrift.

Du drivs av att sätta kundens behov främst och trivs med att arbeta administrativt och tycker om ordning och reda.

Du är givetvis:
- Engagerad, ansvarstagande, självgående och driven
- Lyhörd, prestigelös, ödmjuk och har en god förmåga att bygga relationer



Om vårt företag
Om du känner igen dig i ovanstående beskrivning och vill vara med och skapa det bästa ryktet i lönebranschen, är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.
Glöm inte motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och glöm inte att uppdatera ditt CV.

Detta är en hyrrekrytering.

Rekryteringen görs i samarbete med oss på OnePartnerGroup som är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Runnemalm

Peter Johansson

Sofia Dahl

Elin Runnemalm
0734-144548
Sofia Dahl
073-440 79 41
Sofia Dahl
073-440 79 41
Elin Runnemalm

Peter Johansson

Sofia Dahl
0372-36 03 20
Ann-Kristine Ekegren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Ljungby AB Ljungby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 februari 2017

Besöksadress

Garavaren Plan 2, Ljungby
None

Postadress

Garavaren Plan 2
Ljungby, 34160

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024