Lönekonsult till KPMG Lön och Personal Skellefteå

Arbetsbeskrivning

KPMG arbetar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 162 000 specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1 600 medarbetare på 60 orter.

KPMG Lön och Personal fungerar som en extern personal- och löneavdelning till våra kunder. Vi erbjuder en komplett portfölj av Löne och Personalrelaterade tjänster. Vi hanterar anställningsavtal, löpande löneadministration, reseräkningshantering ,anställdas personalfrågor, support till chefer i personalfrågor, planering för kompetensutveckling samt hjälp vid rehabilitering.



Om rollen
Som lönekonsult är du en del av vårt löneteam och arbetar självständigt med hela löneprocessen från ax till limpa beroende på kundens behov. Du ansvarar för dina egna kunder och säkerställer en effektiv och professionell lönehantering. Detta innebär bland annat att:

- administrera lön
- vidareutveckla processer och effektivisera löneadministrationen
- delta och ansvara för igångsättning av nya uppdrag

Din profil
För att lyckas i denna roll ser vi att du en akademisk utbildning eller motsvarande inom HR/lön, gärna några års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med hela löneprocessen samt att du trivs med att arbeta på svenska och engelska. Utöver det tror vi att personligt driv, stark servicekänsla och affärsmässighet är de viktigaste faktorerna för att bli framgångsrik hos oss. Specifika specialistkunskaper kan vi alltid lära ut, men viljan och modet måste komma från dig. Om du dessutom uppfyller några av nedanstående kriterier är det meriterande:

- Erfarenhet av att ha arbetat som lönekonsult eller i liknande roll
- Kunskaper i lönesystemen Agda eller Visma

Vad vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en dynamisk arbetsplats, mycket kundkontakter och spännande arbetsuppgifter. Vi är ett glatt gäng där det är nära till skratt och där chefen förstår att utbildning, kunskap och eget ansvar är nyckelfaktorer för bra arbetsmiljö och nöjda kunder. Vi är på en stark tillväxtresa där vi vill att alla är med och påverkar och bidrar till organisationens utveckling. Vi investerar gärna i din framtid för att säkerställa att rätt person utvecklas hos oss och fortsätter bidra till vår fortsatta framgång.

Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Therese Öberg på therese.oberg@wise.se eller kandidatansvarig Ulrika Franzen-Karlöf på ulrika.franzen-karlof@wise.se. Under veckorna 29-31 har vi semester och därmed begränsade möjligheter att återkoppla på frågor kring rollen. Tveka dock inte att maila oss så lovar vi att höra av oss så snart vi har möjlighet.

Vi ser fram emot din ansökan via www.wise.se senast 2016-09-12. Vi tar inte emot ansökningar via mail. I den här processen kommer vi att träffa kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Skicka därför in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön .
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 13 juli 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024