Lönekonsult till Mölnlycke Health Care

Lönekonsult till Mölnlycke Health Care

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en konsult inom lön till spännande Mölnlycke Health Care i Gamlestaden, Göteborg, då arbetsbelastningen har blivit högre pga sjukfrånvaro i gruppen (ej arbetsrelaterad). Därav letar vi efter en konsult som kan börja omgående och stötta detta team i ca 3 månader. Det kan bli tal om förlängning beroende på hur läget utvecklas. Vi välkomnar dig som har erfarenhet inom lön och som vill bli en del av ett globalt företag i framkant. Vi intervjuar löpande så se till att skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Som Lönespecialist jobbar du på heltid med möjlighet att arbeta två dagar på distans. Avdelningen består av sex anställda varav en arbetar med lön, förmåner, försäkringar, pensioner osv. Affärssystemet de använder sig av är SuccessFactors men som lönespecialist jobbar du framför allt i HRM Lön. Du rapporterar till en People Operations Manager.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Hantera löneadministrationen enligt policyer, arbetsrätt och regler.
• Utveckla och upprätthålla effektiva arbetsrutiner inom löneområdet för att skapa en effektiv och korrekt administration.
• Säkerställa att lönesystemet är konfigurerat så att det överensstämmer med lagar, - och regler.
• Stödja HR- och ekonomifunktionerna med relevant och korrekt information och data som härrör från lönesystemet.
• Ge service och support till alla anställda i alla lönerelaterade frågor, t.ex. tidsrapportering, ledighet, skatt, semester förmåner, försäkringar, pensioner

Vem är du?
I rollen som lönekonsult har du hög integritet och stort kundfokus. Du har ett gott öga för detaljer och ett noggrant förhållningsätt. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Initiativtagande till förbättringar av arbetssätt. Noggrann och ”attention to details”. Kommunikativ och ansvarstagande. I övrigt önskar vi att du har;

• Omfattande kunskap om lagar och regler som påverkar löneprocessen (skatt, pension, arbetsrätt och kollektivavtal).
• Relevant utbildning i löneadministration och minst 3 års erfarenhet av lönehantering.
• Goda kunskaper i lönesystem samt MS Office.
• Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024