Lönekonsult till Nobeli Business Support

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att bli en del av Nobeli Business Supports spetskompetens och specialisering inom en rad områden. Rollen kommer innebära att man är delaktig i ett team för en av våra större kunder och man kommer ha kontakt med både chefer, medarbetare och HR. Du erbjuds även möjlighet till hybrid samt valmöjlighet att utgå från Stockholm eller Karlskoga.

Din roll som lönekonsult

I rollen som erfaren lönekonsult kommer du att hantera och utveckla löpande lönearbete, kvalitetssäkra löneprocessen samt göra beräkningar och analyser av lönedata. Vidare kommer du att ha kontakt med beställare och anställda samt hantera tid- och resefiler från försystem. I rollen kommer det finnas en synergi mellan lön och ekonomi, därför är det viktigt att du har en god förståelse för ekonomi.

Som lönekonsult tar du ansvar för hela löneprocessen och de förbättringar som kan skapas i dialog med kunderna. Du kommer att ansvara för bolagets större kunder. Vi ser därför att du har god förståelse för hela löneprocessen samt har erfarenhet av att arbetat i större lönesystem.

Det här är en tjänst för dig som vill vara med på en spännande framgångsresa i ett företag under utveckling. Det är en bred och stimulerande roll med varierande och roliga arbetsdagar. Den här rollen är för dig som vill ha ett ansvarsfyllt jobb på en arbetsplats som präglas av högt engagemang, teamkänsla och arbetsglädje.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Löneadministration, löneutbetalning, ekonomisk uppföljning och statistik
Tolkningar av lag och avtal
Löpande rapportering till myndigheter samt pensioner och försäkringar
Stöd till HR och medarbetare vid lönefrågor med mera
 Hantering av reseräkningar och intyg
Driva digitalisering
Delaktig i projekt för att utveckla och förbättra processer kring lön/ersättning


Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig en miljö som genomsyras av eget ansvar och högt i tak med en positiv och uppmuntrade kultur. Vår tro är att ansvar och självledarskap kopplar oss samman och att glädje driver oss framåt. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten. Vi har en förmånsportal som ger dig möjlighet till att ta del av en massa förmåner. Vi erbjuder dig även friskvårdbidrag, flextid och möjligheten till hemarbete.

Vem söker vi? 

Vi söker dig som gillar att gå den där extra milen för att ge kunden bra service. Vi ser även att du har en problemlösande förmåga, gillar att ta initiativ samt har en utvecklingsådra. Du tycker om att arbeta hands on och ta eget stort ansvar. Vi ser även att du har god förståelse för hela löneprocessen samt har erfarenhet av att arbeta i större lönesystem.

För att lyckas i rollen tror vi att du: 

Har arbetat med lön från ax till limpa
Har förståelse för ekonomi
Har erfarenhet av flera kollektivavtal
Har goda kunskaper i Excel eller likvärdigt system
Är flytande i svenska i tal och skrift


Det är även meriterande om du har:

Erfarenhet från detaljhandelns kollektivavtal
Eftergymnasialutbildning
Erfarenhet av att har arbetat i Too Easy
Erfarenhet av att har arbetat i HRM


Om Nobeli Business Support

Vi tillhandahåller tjänster som inte är kundernas kärnverksamhet, det vill säga lönehantering, inköp, säkerhetsrådgivning, tekniska lösningar för säkerhet, spedition och arkivtjänster med fokus på digitala lösningar. Vår specialistkompetens har fått stor uppmärksamhet på marknaden. Tack vare effektiva processer och metoder kan vi erbjuda kostnadseffektiva och flexibla lösningar som verkligen gör skillnad för våra kunder.

Vi har flera certifikat som intygar att verksamheten håller hög kvalitet. Bland certifikaten återfinns ISO 9001 och behörig anläggarfirma för tekniska säkerhetslösningar

Ansökan 

För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sabina.axelsson@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024