Lönekonsult till outsourcingföretag

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en lönekonsult. Vår kund är ett företag verksamma inom löneoutsourcing. Den aktuella tjänsten är placerad hos företagets outsourcing-verksamhet. Som lönekonsult hos vårt kundföretag arbetar du självständigt med en eller fler kunders löner, men tillhör samtidigt ett team som stödjer och backar upp varandra. Kompetens och service är nyckelord i rollen då vårt kundföretag förväntas vara kundens experter inom löneadministration.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult ute hos vår kund. Som konsult hos Academic Work erbjuds du:

-Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

-Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult kommer din främsta arbetsuppgift vara att hantera löneberäkningar och lönerevisioner i AgdaPS eller HogiaLön Plus. Du kommer att föra statistik och rapportera till kunder genom telefon, e-mail och möten. Vidare kommer du att jobba med årsskifteshantering, avstämningar inom KU, bokföring och semesterskuld samt följa upp interna kvalititetsledningssystem.

VI SÖKER DIG SOM
-har arbetslivserfarenhet inom löneadministration

-behärskar redovisning och arbetsrätt kopplat till lön

-har vana att tolka kollektivavtal

-har en god förmåga att både tala och skriva såväl på svenska som engelska

För att trivas i rollen som lönekonsult tror vi att du är en flexibel och noggrann lagspelare som brinner för kundservice.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stn01@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

START: Omgående

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid tillsvidare, med chans till direktrekrytering för rätt person

UPPSKATTAD ARBETSTID: 08:00 ? 17:00

PLATS: Stockholm

URVAL: Sker löpande

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är ett företag verksamma inom outsourcing, inköpslösningar, inkassotjänster samt IT-relaterad utveckling- och konsultverksamhet. Den aktuella tjänsten är placerad hos företagets outsourcing-verksamhet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Consultant Manager Charlotta Nihlén
08-56246753
Konsultchef Susanna Carlson
08-52254902
Konsultchef Susanna Carlson
468 5225 4902
Konsultchef Mette Risberg
08-522 549 66
Konsultchef Louise Hagströmer
0852254969
Konsultchef Charlotta Nihlén
08-562 467 53
Konsultchef Charlotta Nihlén
08 - 562 467 53
Consultant Manager Sara Frykedal
08-5225 76 05
Consultant Manager Sara Frykedal
08-522 576 05
Consultant Manager Sara Frykedal

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010