Lönekonsult till Statens servicecenter, Norrköping

Lönekonsult till Statens servicecenter, Norrköping

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker lönekonsult till division myndighetsservice. Inom divisionen administrerar vi löner för ett antal statliga myndigheter. Avdelningen har sex enheter under sig och anställningen kommer tillhöra enheten för lönetjänster Norrköping där det idag finns ca 12 medarbetare. Enheten står inför ett omfattande förändringsarbete då vi kommer att byta lönesystem från Palasso till Heroma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund i vårt lönesystem samt i ärendehanteringssystemet ServiceNow. Vi hanterar de ärenden som kommer in via våra system och i arbetsuppgifterna ingår även att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna. Vi arbetar i team och hjälps åt att planera och lägga upp arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med lönesystemen Palasso och/eller Heroma
• Erfarenhet av att byta lönesystem
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten

Övrigt
Anställningen är tillsvidare och på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Startdatum snarast enligt överenskommelse.
Anställningen är placerade i Norrköping.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 14 mars, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.

Intervjuer planeras att hållas vecka 11 och 13-14 i Norrköping.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024