Lönekonsult till toppenarbetsgivare i Stockholm

Lönekonsult till toppenarbetsgivare i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Till vår kunds nya fräscha huvudkontor i Solna Business Park söker vi dig som är en fena på att hantera löner och gillar att arbeta i team. Just nu söker vi dig som vill arbeta på ett modernt företag där du får jobba med att behålla och skapa goda kundrelationer! Vi ser gärna att du har god vana att arbeta i Agda alternativt ett intresse för system.


Om tjänsten:
Vi söker nu en lönekonsult till vår kunds Agdateam
Önskar du ett utvecklande arbete inom lön med fullt kundfokus där du får jobba i ett team med bra samarbete och en engagerad chef? Då är detta jobbet för dig!
Här ansvarar du för dina egna kunder där du säkerställer en proaktiv och lönsam leverans genom att arbeta utifrån vår kunds värderingar, processer, rutiner och IT-system.



Det är en roll där du verkligen kan påverka ditt arbete och bolagets framgång genom eget resultatansvar för dina kunder samt genom att delta vid implementering av företagets processer och strategier. Du arbetar i ett team med egna kunder men hjälps åt i teamet för att minska sårbarheten och skapa nöjda och lönsamma kunder.
I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom variationen av kunder och de olika situationer som uppstår och ska hanteras, genom deras strävan att hela tiden ligga steget före och genom samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor.
Deras kunder är många och olika och du kommer ständigt att utmanas av olika regler, lagar och arbetssätt. Vår kund jobbar mycket digitalt. Det medför att du får tid att göra det du är bäst på, ge kunderna bästa service och experthjälp samt säkerställa en felfri löneleverans.Du samarbetar tätt med deras kollegor utanför Sverige som avlastar dig i det administrativa arbetet. Du kommer att delta i kundmöten, ha kontakt med kundens anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. Hos vår kund får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!


Dina arbetsuppgifter:
Självständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt.
Eget kundansvar
Delta i kundmöten
Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Backa upp för dina kollegor i teamet vid behov



Vi söker dig med:
Löneutbildning
Ca 2 års erfarenhet av att ha jobbat som lönespecialist/löneadministratör/lönekonsult
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal o skrift
Grundläggande kunskaper i excel
Meriterande är det om du har god vana i att jobba i flera olika system däribland Agda och olika försystem
Vi ser gärna att du har ett intresse för system



För att lyckas i arbetet krävs att du har förmågan att strukturera upp både internt arbete och kundens input. Det krävs även förmågan att kommunicera och vara öppen, skapa bra kundrelationer som bygger på trygghet och kvalitet. Vi ser att du har några års erfarenhet av hela lönekedjan. Har du en godkänd examen inom lön bör du ha jobbat minst två år. Oavsett erfarenhet behöver du en stark drivkraft, energi och ansvarskänsla. De behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att arbeta i team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus.


Om kunden
De är ett glatt gäng i blandade åldrar som stöttar varandra under deras arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare hos vår kund har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig hos Srf till lönekonsult. De kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
För att trivas hos vår kund tror vi att du är en driven person som gillar förändringar, som är proaktiv och strävar efter att hela tiden förbättra och effektivisera processer och rutiner hos kunder och internt. Du bör även gilla att jobba i team och lära av andra samtidigt som du på ett pedagogiskt sätt kan stötta och lära andra kollegor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hgrec AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Holländargatan 29
Stockholm

Postadress

Holländargatan 29
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024