Lönekonsult/systemförvaltare

Lönekonsult/systemförvaltare

Arbetsbeskrivning

Sundbybergs stad är den till ytan minsta kommunen i landet men under stark tillväxt och utveckling.

Du gillar struktur och är full av idéer. Precis som vi.

Här på HR- och lönenheten arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa tänkbara servicen till invånarna i Sundbybergs Stad. Enheten består av kompetenta och engagerade medarbetare inom lön och HR. Vi har ett tätt samarbete som präglas av öppenhet och prestigelöshet. Lönenheten leds av löne- och förhandlingschef och hela enheten leds ytterst av HR-chef.

Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierat arbete där du får förmånen att arbeta i ett trevligt gäng med hög kompetens och stark teamanda. Som systemförvaltare i Sundbybergs stad kommer du att ingå i en grupp om sex lönekonsulter/systemförvaltare. Vi använder lönesystemet Personec P med självservice.

Är du en lönekunnig, erfaren och engagerad systemförvaltare som söker en ny utmaning? Drivs du av utveckling, effektivisering och vill vara med på en förändringsresa och skapa en lönenhet i toppklass som gör skillnad, då ska du läsa vidare!

Arbetsuppgifter

I rollen som lön- och systemförvaltare kommer du gemensamt med vår systemförvaltare underhålla och förvalta lönesystemet Personec P samt behörighetssystemet Neptune. Du kommer också arbeta med andra system inom HR:s ansvarsområde. Arbetet innebär bland annat att:


• Hitta sätt att med hjälp av systemen arbeta mer effektivt och
vara ett bra stöd till verksamheterna.
• Utveckla hur vi kan använda vår interna kompetens på bästa sätt.
• Uppdatera systemet till nya versioner, uppdatera tabeller och ändra inställningar enligt Visma Enterprise anvisningar.
• Underhålla och säkerställa att organisationsträdet är uppdaterat.
• Vara delaktig i införandet av nya system och digitaliseringsprojekt.

Som systemförvaltare kommer du även arbeta med dokumentation och skapa kravspecifikationer. Du tycker om och har erfarenhet av att driva ärenden och integrationsfrågor med IT-avdelningen och gentemot systemleverantören.

I den här rollen är det självklart att ta ansvar och vara delaktig i verksamhetens utvecklingsbehov. Du medverkar till att systemen möter organisationens behov och arbetar med systematiskt kvalitetsarbete - genom tester och driftsättning av nya funktioner - för att säkerställa att önskad funktionalitet uppnås. Vidare ingår ansvar att se över interna rutiner för vissa delar i löneprocessen, samt att bidra med förslag kring effektivisering och problemlösning. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att utbilda chefer/medarbetare samt skriva och revidera manualer.

I dina ordinarie arbetsuppgifter ingår visst lönearbete med ansvar för egna enheter. Detta för att hålla dig ajour med lönehanteringen. Vi tror att det kommer att underlätta ditt arbete med systemförvaltning och utveckling om du också själv arbetar aktivt med lönearbete. Vid sjukdom och semester behöver du också kunna täcka upp inom lönearbete och även då ingår sedvanliga arbetsuppgifter så som att kvalitetssäkra löner, hantera schemafrågor samt löne- och avtalsärenden.

Vi söker dig som har:


• Eftergymnasial utbildning inom lön och systemförvaltning, alternativt samlat mycket stor kunskap om lönearbete genom arbetslivserfarenhet.
• Arbetat med lönearbete i Personec P och systemförvaltning i minst två år.
• Arbetat med lönearbete inom offentlig sektor och därmed har god kunskap i Allmänna bestämmelser.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:


• Arbetat i förhandlingssystem Personec P samt Winlas.
• Arbetat med schema- och bemanningssystemet Medvind.
• Kunskap kring lönesystemutveckling.
• Kunskap inom arbetsrätt.

Vi söker dig som är strukturerad vilket innebär att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, samt håller deadlines. Du har en förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och du ser logik och samband i en komplex miljö. I dina lösningar är du kreativ och ser ofta utanför boxen, du tänker i nya tankebanor och finner lösningar på gamla problem. Vidare trivs du att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i den här processen.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 8 maj. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundbybergs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 8 maj 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024