Lönekoordinator på 50% till PMC Hydraulics

Lönekoordinator på 50% till PMC Hydraulics

Arbetsbeskrivning

PMC Hydraulics Group supplies hydraulic systems and component solutions to international OEMs across Europe and Asia within mobile, marine, energy and industrial applications.
PMC Hydraulics is organized in a cross-border organization with around 400 employees with integrated operations in Sweden, Finland, Denmark and Poland and subsidiaries in China, India, Estonia, and Latvia. The consolidated revenue is around 100 MEUR.

PMC Hydraulics is since 2016 a part of Nordstjernan. Nordstjernan is a family-controlled investment company whose business concept is to develop companies through active ownership and create long-term value growth.

Within Nordstjernan PMC Hydraulics belongs to Dacke Industri, which is a holding company, fully owned by Nordstjernan.

PMC Hydraulics söker en erfaren lönekoordinator på deltid. Här blir du en del av ett globalt företag som har en familjär känsla med kollegor som stöttar varandra och hittar lösningar tillsammans. Du tillhör det globala HR-teamet om fem personer och har din närmsta kollega på kontoret i Askim.

Om tjänsten
Hos PMC Hydraulics hanteras lönerna för Sverige och Danmark externt vilket innebär att du som lönekoordinator agerar mellanhand mellan medarbetarna och löneleverantören. I ditt ansvar ingår att hantera allt förarbete och kvalitetssäkra lönerna i Sverige och Danmark för både tjänstemän och kollektivarbetare samt säkerställa leveransen av lönefiler. Du har många kontaktytor i din roll och ger daglig service till medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:

- Förbereda löneunderlag, granska löneposter och säkerställa data i lönesystem

- Hantera utlägg, reseräkningar, friskvårdsbidrag och företagskort

- Administration kring pensioner, semester och annat lönerelaterat

- Ansvara för rapportering av statistik och uppgifter till externa parter och myndigheter

- Personaladministration

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet och är trygg i att hantera och administrera hela löneprocessens alla delar. Då bolaget är internationellt behöver du behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i Agda är meriterande men inget krav.

Till den här tjänsten söker vi dig som är prestigelös, serviceinriktad och kommunikativ och som trivs i en roll med många kontaktytor. Du har en viktig supporterande roll i verksamheten och behöver ha ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt samt en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är självgående och kan driva ditt arbete framåt med struktur och noggrannhet, att du har ett analytiskt tänk och en förmåga att se detaljer.

För denna roll är det viktigt att ha ett stort mått av integritet, du förstår vikten av att vara professionell och ansvarsfull då du hanterar både känslig och konfidentiell information.

Ytterligare information
Tjänsten är på 50% med placering på kontoret i Askim. Resor i tjänsten förekommer några gånger per år, bl. a. i samband med globala HR-möten och för besök i den danska verksamheten.

Ansökan
I denna rekrytering har PMC Hydraulics valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 20 augusti.

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post. Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Titel: Lönekoordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024