Lönekoordinator, Siemens AB

Lönekoordinator, Siemens AB

Arbetsbeskrivning

Lönekoordinator Siemens AB

Great things never came from comfort zones!

Har du varit i din comfort zone ett tag och är redo att kliva ur den och känna på hur det är utanför? Är det nu det är dags att ta det där steget, att testa något nytt och få chansen att utvecklas? 

Bra! 

Om du är redo att satsa på oss, så kommer vi att ge allt för att du ska få förutsättningar och möjligheter för att utmanas, lära och lyckas i rollen som lönekoordinator hos oss på Siemens AB!

Om rollen:

Vi söker en engagerad kollega med starkt driv och stort intresse för service inom lönefunktionen. Som lönekoordinator hos oss kommer du, tillsammans med din närmaste kollega, att ansvara för att våra medarbetare och chefer får svar på frågor och hjälp med ärenden gällande lön. Man fungerar i den här rollen som kontaktperson mellan Siemens löneleverantör och våra kunder och vår funktion ansvarar för att våra ca 4 000 kollegor i Sverige får rätt lön i rätt tid.  Våg högsta prioritet är att säkerställa att material som ska in till lönekörningen är korrekt, så att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Utöver lönearbetet förekommer också en del analysarbete och en del rapportering, Man arbetar tätt ihop med både löneleverantör, Chefer och kollegor på andra avdelningar inom både Sverige, Norden och Globalt. Ena dagen är inte lik den andra, miljön är föränderliga. Vi fokuserar på kundupplevelsen och sätter service högt. Vi är ett kompetent, glatt team och stämningen i gruppen man kommer att tillhör är mycket god. 

Har du en bakgrund med systemkunskap inom SAP eller Workday är det en fördel då vår masterdata finns i Workday och vår lönedata i SAP. Du får med fördel ha goda kunskaper och tycka om att jobba i Excel. Du kommer att ha daglig kontakt med våra medarbetare främst skriftligt men även muntligt och du behöver därför vara mycket bekväm med att skriva och prata Svenska och engelska. 

Om oss:

Siemens Global Business Services (GBS) är den del av Siemens som erbjuder och tillhandahåller innovativa digitala lösningar och kundorienterad affärsservice för företag och organisationer.

Vi är ett kompetent och drivet gäng med högt tempo och utpräglad servicekänsla. Vi jobbar agilt och med ständig processförbättring och drivs av att vidareutveckla våra processer och leveranser så att kunden får en så bra upplevelse som möjligt. Vår portfolio inkluderar områden inom Finans, HR, Inköp, Opportunity-to-Cash, Purchase-to-Pay, Record-to-Report, Hire-to-Retire, Delivery Management and Digital Solutions. https://new.siemens.com/global/en/products/services/gbs.html

Tveka inte - ansök idag, Urval sker löpande. Skicka in ditt CV och ett brev där du beskriver varför du vill bli vår nya kollega. För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Cia Granvik på carina.granvik@siemens.com eller för frågor om rekryteringsprocessen, vänliga kontakta rekryteringskonsult Helén Schoultz på helen.schoultz.ext@siemens.com  

Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning med placering i Arenastaden i Solna. 

För kontakt med facklig representant maila facket.se@siemens.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avature

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Siemens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Johanneslundsvägen 12, Upplands Väsby
None

Postadress

Johanneslundsvägen 12
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024