OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund, en internationell, framgångsrik innovatör inom retail/kund- och shoppingupplevelser, söker nu en lönekoordinator med omgående start (helst redan i december!). Nu jobbar givetvis många hemifrån men företaget har nyligen flyttat till ett stort, nybyggt kontor på Södermalm - designat av VD och interna arkitekter! Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av löneadministration i HRM Flex, som trivs i en färgstark och snabbt föränderlig miljö och som har ett intresse för HR.
OM TJÄNSTEN
Detta är tjänsten för dig som är ute efter ett roligt jobb med utvecklingsmöjligheter hos ett internationellt företag som tänker utanför boxen. De söker nu en lönekoordinator med omgående start, initialt konsultbasis men där det för rätt person finns möjlighet till fast anställning förutsatt att alla parter trivs med samarbetet.
Denna roll passar dig som har arbetat me löner i HRM Flex och har en förståelse för löneprocessen. Du kommer ansvara för att ta fram och sammanställa underlag för personalen, som sedan ska skickas till en affärspartner bestående av löneexperter för vidare hantering. Du kommer såklart även samarbeta med den interna ekonomiavdelningen och företagets chefer. Alltså; du kommer bidra med din expertis samtidigt som det finns expertis att ta hjälp utav!
Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om [vårt konsulterbjudande]( Heltid: https://www.academicwork.se/jobbsokande/konsult
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i rollen som Lönekoordinator samarbeta med Ekonomiavdelningen samt kontaktperson gentemot en extern affärspartner/leverantör som tillhandahåller expertis gällande löner.
Du kommer exempelvis arbeta med:
• Månatlig administration kring lönekörningen, från insamling av underlag till intern rapportering av färdigt lönematerial
• Stöd till medarbetare och chefer vid lönerelaterade frågor
• Kontakt med myndigheter; Försäkringskassan, Skatteverket och SCB.
• Systemansvarig internt för registrering av personal/personaldata, lönesystem och reseräkningar; Flex HRM och Quinyx
VI SÖKER DIG SOM
Det är ett krav att du:
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
• Har minst 1 års erfarenhet av liknande roll och således har god förståelse för löneprocessen
• Har arbetat med löner i systemet HRM Flex
• Har goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du arbetat i systemet Quinyx.
Som person är du:
• Ansvarstagande
• Flexibel
• Lösningsorienterad
• Relationsskapande
Övrig information
* Start: Omgående – helst innan 18 december
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231