Lönepartner till Synsams Huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med 430 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker - från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar.

.

I din roll som lönepartner har du ansvar för samtliga delar i en löneberedningsprocess och ditt arbete handlar även om att vara ett stöd för våra butiks- samt regionchefer vid frågor som gäller lön och anställning utifrån kollektivavtalen med Handels, SRAT och Unionen.
I ditt arbete verkar du både operativt och strategiskt.

I tjänsten ingår:
- Ett konsultativt och coachande arbete genom att stödja cheferna i de arbetsrättsfrågor som har en direkt koppling till löneberedningen
- Stötta och driva genomförandet av Synsams årliga löne-processer
- Aktivt driva de årliga processerna för lönerevisionen
- Aktivt arbeta med rapportering till FORA, Collectum, Skatteverket, Försäkringskassan och SCB
- Personaladministration, arbetsgivarintyg och rapporter till vår ekonomiavdelning.
- Delta i arbetet med att vidareutveckla Löne-avdelningens interna rutiner och processer.
- Möjlighet till eget ansvar för specialistområde utifrån erfarenhet och behov

Din profil:
Du har akademisk utbildning inom HR-området eller en eftergymnasial utbildning inom löneadministration. Är du självlärd men arbetat minst 5 år på en löneavdelning är du varmt välkommen. Som person har du lätt för att övertyga och påverka på ett presigelöst sätt. Du har stor egen drivkraft och uthållighet tillsammans med en förmåga att organisera och strategiskt planera ditt arbete. I ditt möte med människor är du lyhörd och smidig med en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa, utveckla och bevara goda relationer och kontakter. Du trivs med att arbeta i en snabbfotad organisation tillsammans mot uppsatta mål - på Synsam går laget före jaget.

Vem är du?
- Du har goda kunskaper i löneprocesser från ax till limpa.  Erfarenhet från Agda PS och Agda Webb är en merit
- Du är ordningsam och strukturerad
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
- Du har erfarenhet från detaljhandeln
- Du har minst fem års erfarenhet av arbete med lönefrågor
- Du är social och utåtriktad som gillar att ge dina kollegor god service 
- Tidigare erfarenhet av tids-/rapporteringssystem är meriterande

På Synsam erbjuder vi:
Vi erbjuder dig en bred roll med möjlighet att ta ansvar för att vara med och påverka och förbättra vårt sätt att arbeta ytterligare. Du erbjuds också en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor i moderna lokaler i Stockholm city!

- Avtalsenliga löner och pension
- Kompetensutveckling
- Goda karriärmöjligheter

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100%
Tillträde:
Omgående eller enl. överenskommelse

Rekryteringen sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Almqvist Gärtner
08-619 28 60
Helena Harbom
031-92 24 80
Frida Esbjörnsson
08-619 28 60
Ulrika Berg
0431-128 15
Ägare Eva-Mari Nordin Barck
08-751 85 15
HR-partner Frida Esbjörnsson
08-619 28 60
Ägare Geir Bergström
0233- 153 00
HR-Partner Sofie Almqvist Gärtner
08-619 28 60
Ägare Pernilla Sahlin
0660-131 77
Ägare Magnus Holmqvist
019-17 46 50, 070-696 77 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Drifts AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 september 2017

Besöksadress

Box 30153 10425 Stockholm
None

Postadress

Box 30153
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024