Lönesamordnare/systemansvarig

Arbetsbeskrivning

Bollebygds kommun, med cirka 8200 invånare, ligger i en naturskön trakt med bra kommunal service och på pendlingsavstånd från Göteborg, Borås och Alingsås. Personalavdelningen är centralt placerad under kommunstyrelsen. Vi arbetar med att ge råd och stöd till chefer och anställda i löne- och personalfrågor. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ha ett systemansvar för såväl utveckling som förvaltning av personalavdelningens löne- och personalsystem. I arbetet ingår även kamerala delar, som exempelvis rättning av ekonomifiler och uppläggning av konton. Du samordnar lönearbetet och ansvarar för utbildning och information kring löner till anställda och chefer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av systemansvar i någon form eftersom systemförståelse är en central del i arbetet som lönesamordnare/systemansvarig. Praktisk erfarenhet av arbete med lönefrågor samt relevant högskoleutbildning är meriterande. Kunskap om kommunala avtal är önskvärt. Ditt förhållningssätt gentemot förvaltningarna är konsultativt, vilket innebär att du ger råd, stöd och hjälp till anställda och chefer när det gäller utveckling och lärande inom löne- och personalområdet. I ditt arbete är du noggrann, logisk och strukturerad. Som samordnare för lönearbetet är du "spindeln i nätet" och driver och genomför projekt. Du bör även vara van vid att utbilda och informera och därför tror vi att du även är utåtriktad, verbal och kommunikativ till din natur.

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonom

22 mars 2010

Finansintresserad extraarbetare till PPA Malmö

23 augusti 2010

Studenter till SEB

Studenter till SEB

21 december 2021