Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer.

Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker!

Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb!

I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra.

Vi kan vi vill vi vågar! Vågar du?


Om vår löneenhet:
Vi är ett team på 9 st, varav 5 st lönespecialister, 3 st systemspecialister och en lönechef.
Vårt uppdrag är att ansvara för samt att säkerställa den löneadministrativa processen för Osby och Östra Göinge kommuner, i snitt per månad ansvarar vi för cirka 3 500 lönespecifikationer tillsammans.
Just nu är vi mitt uppe i en expansionsfas där vår utmaning samt fokus är att samordna och kvalitetssäkra våra processer i samband med implementation av nytt HR-System.

Vi söker nu en medarbetare som vill ha en aktiv roll i vårt fortsatta utvecklingsarbete på den gemensamma löneenheten.
Är du en lönespecialist med några års erfarenhet av lön? Vill du komma till en utmanande roll där du får möjlighet att utvecklas och bredda dina kompetenser? Då bör du läsa vidare!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lönespecialist arbetar du med löpande löneadministration, kvalitetssäkring, driva utvecklingsarbete och implementering av rutiner och system för löneadministrationen. Du kommer att arbeta kontinuerligt med att förbättra processer och rutiner samt bistå med support och service i olika frågeställningar till anställda. Du är också ett stöd till chefer vid olika lönefrågor. Vidare ska du kunna ge systemutbildning till chefer och medarbetare.

I rollen har du stora utvecklingsmöjligheter genom variationen av olika förvaltningsområden samt genom vår strävan att hela tiden ligga steget före och genom samarbetet med kompetenta och trevliga kollegor.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen bör du vara en driven person som vill ta ansvar. Din förmåga att se helheten och arbeta självständigt samt strukturerat är viktigt. Du stimuleras av utmaningar och vill vara en del av utvecklingen och effektiviseringen i de genomföranden av våra processer och arbetssätt vi gör i samband med implementation av nytt lönesystem.

Nyfikenhet gör att du kommer med initiativ och idéer som förbättrar vårt dagliga arbete för att ha en effektiv och kvalitetssäkrad löneprocess.
Eftersom du blir en del av vår supportfunktion är det viktigt att du är serviceinriktad och flexibel i ditt sätt att ta dig an dina arbetsuppgifter. För att trivas i denna roll där du möter medarbetare och chefer över hela organisationen krävs en god social kompetens samt förmågan att situationsanpassa din kommunikation till de olika kontaktytorna du möter.

Som sökande har du:
• Minst fullständig gymnasieutbildning, gärna kompletterad med en eftergymnasial utbildning inom lön eller flerårig erfarenhet av löneadministrativt arbete.
• Du har god vana och erfarenhet av att ha arbetat i Personec.
• Du ska kunna tolka och tillämpa gällande lagar och kollektivavtal relaterade till löneområdet.
• Om du har arbetat i Winlas och Medvind är detta även starkt meriterande.


Vårt erbjudande:
Vi kan erbjuda dig en utvecklande och utmanande roll i en expansiv kommun. Du kommer att ingå i ett team med kollegor där samarbete och entusiasm är ledorden!

Osby kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Tillsammans går vi igenom vilken typ av kompetensutveckling som är lämpligt för dig och din utveckling i Osby kommun. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, möjlighet att nyttja arbetspendling som arbetstid och semesterväxling till fler lediga dagar.

Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag.

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.

Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar.

Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024