Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med lönehantering på ett stort bolag som är inne på en spännande tillväxtresa? Är du någon som drivs av samarbete, struktur och service? Just nu söker vi på Sector Alarm en ny kollega till vår löneavdelning!
Om tjänsten som lönespecialist
I din roll som lönespecialist jobbar du både i team och självständigt med att genomföra hela löneprocessen och vidtar de åtgärder som krävs för att följa lagar, kollektivavtal och regelverk.
Du ansvarar för inläsning av filer och verifiering av diverse personaladministration och sköter rapportering till myndigheter. Du administrerar och rapporterar pension till Collectum och Fora, samt övriga förekommande personaladministrativa uppgifter såsom intygshantering och förfrågningar/rapportering till myndigheter. Du jobbar löpande med att ta fram extern och intern statistik samt rapportering av dessa till berörda myndigheter. En stor del av tjänsten är att du supporterar ledare, medarbetare och före detta medarbetare med intyg, information och regelverk inom ramen för lön- och personaladministration.
Som lönespecialist ingår du i löneavdelningen som består av två personer och som i sin tur är en del av den administrativa avdelningen på totalt 12 personer.
Vem är du?
Vi söker en lönespecialist med gedigen erfarenhet av brett lönearbete. Helst ser vi att du har relevant universitets- eller yrkesutbildning inom HR/lön men om du har längre praktisk erfarenhet kan det ersätta krav på teoretisk utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta i Hogia Lön plus eller liknande lönehanteringssystem samt vana vid att arbeta i Workday eller annat personalsystem/tidsrapporteringssystem.
Du trivs förmodligen med att skapa struktur och att ha ordning. Du utför dina uppgifter med noggrannhet och har samtidigt en förmåga att effektivt kunna lösa de utmaningar som plötsligt kan uppstå. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor och behöver därför kunna vara transparent och lyhörd i arbetet.
Du kommer jobba med lönehantering i form av lönekörning på ett företag med ungefär 600 anställda så du är van att jobba i högt tempo med hög leverans och korta deadlines. God förståelse i löneprocesser är ett krav samt flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. Eftersom vi jobbar inom säkerhetsbranschen kommer vi även att göra en bedömning av dig i Polisens belastningsregister.
Vad kan vi erbjuda?
Sector Alarm är ett företag i ständig rörelse. Förutom ett roligt, utmanande och utvecklande jobb kommer du få arbeta med härliga och drivna kollegor. Sälj genomsyrar hela vår organisation och vi lägger på samtliga avdelningar därför stor vikt på att fira våra framgångar och jobba tillsammans för att kunna fortsätta växa. Som Årets Karriärföretag 7:e (!) året i rad är vi måna om våra medarbetares personliga utveckling och möjlighet till att avancera inom företaget.
Inte nog med det – du kommer även att jobba i Nordens största kontorshus, Citygate, som har utsikt över vårt vackra Göteborg.
Våra värderingar - Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela verksamheten från ledning till enskild medarbetare. Vi har en stark företagskultur där vi gillar att göra saker tillsammans, känner stor arbetsglädje och delar kunskap och lärdomar med varandra.
Ansökan
Vi rekryterar löpande och sätter igång med intervjuer så snart vi kan så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra).
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Forser på 073 861 94 10 alternativt malin.forser@sectoralarm.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SECTOR ALARM AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Postadress

Florettgatan 29C
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024