Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en enhet på HR-avdelningen i Helsingborgs stad, som startade i början av 2014. Vi har hand om lön, pensionshandläggning och systemförvaltning gentemot sex kommuner; Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. I dagsläget levererar vi drygt 22 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 320 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag mellan klockan 8:00 – 17:00 och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Här arbetar idag ett fyrtiotal engagerade medarbetare. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen som lönespecialist och vara med och fortsätta utveckla och bygga en verksamhet som sätter HR-servicecenter på kartan.



ARBETSUPPGIFTER
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroll. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder. Du kommer att ingå i Team lön och förmåner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Har du kunskap i avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är detta ett plus. Du har en hög allmän datamognad och intresse för nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022