Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Löneenheten består av 19 personer som jobbar med löneadministration och systemförvaltning av lönesystemet Personec P. Vi hanterar ca 9500 löner varje månad. Nu söker vi en ny energifull kollega som gillar utveckling och digitalisering. Vi jobbar i team och ansvarar för hela löneprocessen. Vi erbjuder support till chefer, medarbetare i frågor gällande bland annat lön, skatt, anställningsavtal och semester. Supporten sker via telefon, mejl och personlig kontakt. Vidare kommer du att vara involverad i årliga processer som förberedelser av årsrapporter och årsredovisningar samt rapportering och kontakt med myndigheter. Du kommer att arbeta med kollegor inom HR och ekonomifunktionen för att kvalitetssäkra data. 


Dina arbetsuppgifter



Du kommer att  jobbar i team och ansvarar för hela löneprocessen. Löneenheten erbjuder support till chefer, medarbetare i frågor gällande bland annat lön, skatt, anställningsavtal och semester. Supporten sker via telefon, mejl och personlig kontakt. Vidare kommer du att vara involverad i årliga processer som förberedelser av årsrapporter och årsredovisningar samt rapportering och kontakt med myndigheter. Du kommer att arbeta med kollegor inom HR och ekonomifunktionen för att kvalitetssäkra data. 



Vem är du?



Personliga egenskaper:

- Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs i en miljö med högt tempo och har lätt att lära.

- Vi värdesätter ansvarstagande som är ett ledmotiv för oss för att säkerställa Löneenhetens uppdrag.

- Vi ser att du är en person som gillar ordning och reda, samtidigt som du alltid levererar ett högkvalitativt arbete.

- Noggrannhet och kvalitet är således inte bara en del av ditt arbete utan även en beskrivning av dig som person.


Krav:

- Vi söker dig som har en relevant utbildning inom löneområdet.

- Flera års erfarenhet av lönehantering.

- I din roll kommer du att supportera chefer och medarbetare, därför ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska.

- Mycket goda datorkunskaper i MS Office, framförallt Excel.


Meriterande:

- Du har tidigare arbetat i Personec P och TimeCare.

- Du har erfarenhet av att utbilda i lönefrågor.

- Du har erfarenhet av pensioner och avtalade försäkringar.

- Du har kunskaper/erfarenheter inom kollektivavtalet Allmänna bestämmelser, pensioner, intyg, kontakt med myndigheter eller löneredovisning.



Vi erbjuder dig



Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.

Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:

https://www.sodertalje.se/formaner

Vi har årsarbetstid vilket betyder att du till viss del kan styra dina tider. Vi sitter centralt i Södertälje stadshus med goda kommunikationer, men kan också arbeta hemifrån till viss del. Då vi är HBTQI certifierade finns det också möjlighet för dig att lära dig mer om detta område, eller så är det kanske du som lär oss?   



Välkommen till oss!



Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.



Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.





Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024