Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Tycker du att lönehantering är superkul? Då kan vi ha en spännande möjlighet för dig!
I din framtida roll som lönespecialist hos oss kommer du att
arbeta med vårt löneteam i alla dela av lönekedjan. Det innefattar löpande löneadministration, ärendehantering, statistik, efterrapportering, pensions- och försäkringshantering etc. Vi har en effektiv löneprocess med bra systemstöd och det är viktigt att du är nyfiken på lönesystemet, dess uppsättning och gillar att vidareutveckla och effektivisera både system och processer. Arbetet innebär många roliga och energigivande kontakter både internt och externt. Du kommer att arbeta tillsammans med våra övriga tre lönespecialister som samarbetar i alla delar. Du kommer även att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på HR-avdelningen samt chefer och medarbetare utanför organisationen. Du kommer att tillhöra en grupp med mycket gott samarbetsklimat som hjälps åt, lär av varandra och utvecklar verksamheten framåt inom HR. Vi tror på ett öppet och tryggt samarbetsklimat med högt i tak för att trivas och lyckas i vår leverans till verksamheten.
Vi tror att du har med dig
utbildning inom lön och eller har några års erfarenhet av lönehantering, där du arbetat med alla delar av lönekedjan
flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Extra bra om du har
tidigare erfarenhet av att arbeta med SAP och Global View
arbetslivserfarenhet av lönehantering från ett större bolag

Vi ser att du
är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och drivs av att samarbeta med andra. Du har intresse och vilja att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Det är naturligt för dig att arbeta enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har god förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för bägge parter.


Vi erbjuder
Du kommer att ingå i ett HR-team på ca 24 personer som förutom Löneteamet består av Rekrytering, HRBP, Labour Relations och Rewards. På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer. Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Från första dagen stöttar vi din personliga utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.


Bra att veta
Tjänsten är tidsbegränsad på 1 år, men med stor chans till förlängning, med start enligt överenskommelse. Vi arbetar heltid och merparten av din arbetstid kommer din arbetsplats vara i våra nya och fina kontor i Gamlestaden Göteborg. Du kommer att rapportera till Nádia Barbosa Granlöf, Payroll Manager. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi bryr oss om dina personuppgifter (GDPR) därför tar vi inte emot ansökningar via e-post, dessa ansökningar kommer inte hanteras. Vi ser fram emot din ansökan! När den väl nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! Vi strävar efter att återkomma till dig snarast men senast efter sista ansökningsdag, med en uppdatering om processen.
Om Nouryon
Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. Dessutom har våra 7,900 medarbetares gemensamma engagemang för våra kunder, tillväxt, säkerhet, hållbarhet och innovation lett till en genomgående stark ekonomisk utveckling. Vi finns i fler än 80 länder runt om i världen med våra branschledande varumärken. Besök vår webbplats och på LinkedIn. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Nádia Barbosa Granlöf, Payroll Manager på; nadia.barbosagranlof@nouryon.com. För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta Recruiting.SE@Nouryon.com
För fackliga frågor: Akademikerklubben: Katarina Risö +46709577427, Unionen: Helene Rosenlund, +46 708 21 18 39, Ledarna: Sanna Backman, +46 709 57 71 03
#WeAreNouryon #Changemakers
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nouryon AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2023
  • Ansök senast: 27 augusti 2023

Postadress

Marieholmsgatan 70
GÖTEBORG, 41502

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024