Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Lönespecialist som söker nästa utmaning?
Vill du få möjlighet att bidra din erfarenhet inom lön och skapa de bästa förutsättningarna för en effektiv och korrekt outsourcad lönehantering?
Då är det dig vi söker!

Som Lönespecialist ansvarar du för att lönesystem och tidssystem är uppdaterade och att dess funktionalitet kontinuerligt förbättras och utvecklas. Du tillser att eventuella förändringar i kollektivavtal implementeras i aktuella system liksom flytt av legala enheter samt håller dig uppdaterad kring nyheter och lagändringar inom löneområdet. Du driver självständigt arbetet som ligger inom ditt ansvar, t.ex. integration mellan system, framtagande av statistik och underlag, lönerevision och lönekartläggning. Din roll innefattar även kontakter med andra avdelningar kring lönerelaterade frågor, deltagande i projekt samt driftmöten med leverantörer.

Vidare supporterar och stöttar du kollegor på HR samt chefer i frågor som rör lön samt arbetsrättsliga frågor som är kopplade till lön, ersättningar, pensioner och försäkringar. Dessutom säkerställer du att korrekt och adekvat information om löner och ersättningar finns tillgängligt för organisationens anställda.
Vi söker dig med erfarenhet av en liknande roller, som lönespecialist eller systemansvarig för lönerelaterade system, företrädesvis från en större organisation med både tjänstemän och kollektivanställda. Arbetet kräver goda kunskaper inom lön, vana att tolka olika kollektivavtal och att vara väl insatt i lagstiftning och regelverk.

Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och
förtroendeskapande med integritet och gott omdöme. Du har en mycket god
analytisk förmåga med ett öga för detaljer och är intresserad av att
arbeta med statistik och uppföljningar. Du gillar att ta ansvar, är van att driva frågor och motiveras av att arbeta med effektiviseringar och
förbättringar. Givetvis hanterar du information och frågeställningar inom lön med hög integritet och gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning i
ekonomi, löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du mycket god systemförståelse samt goda kunskaper inom avtalstolkning samt pensions-, försäkrings och förmånsfrågor. Det är ett krav att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift samt mycket goda kunskaper i Officepaketet och då företrädesvis Excel. Kunskaper i HR Plus 8 och SoftOne GO är meriterande.

Placering är enligt överenskommelse på något av våra Servicekontor, i Malmö eller Kristianstad. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas vid behov. Tillträde enligt överenskommelse.

Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,7 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.

Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!

Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrick Svedjebäck
010-741 76 11
Andranik Vardanian
010 741 75 04
Susanne Lilja
073-8731938
Annika Pantzar
0725-407698
Mikael Stenström
073-662 70 08
Björn Flodqvist
08-556 064 50
Maria Fors
010 7415032
Barbro Gustavsson
010 7415022
Marcus Sjöholm
072-527 43 99
Björn Corriere
070-220 52 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Coop
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Englundavägen 4 SOLNA
None

Postadress

Englundavägen 4
Solna, 17188

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024