Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Vi som arbetar inom kommunen finns där människor finns. Vi gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi bidrar till människors livskvalitet. Varje dag. Därför tycker vi att vi har Sveriges viktigaste jobb.

Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö, att det byggs hus, att det finns ett rikt kultur- och fritidsliv och att människor får en god och trygg omsorg på äldre dar. Och mycket mer.

Som anställd på Älmhults kommun kommer du att vara med och göra skillnad. Det finns många intressanta och utvecklande jobb hos oss. Som arbetsgivare har vi högt satta mål för vår arbetsmiljö. Vi vill ha medarbetare som trivs och utvecklas själva och som aktivt och engagerat bidrar till kommunens utveckling. Älmhults kommun befinner sig i ett intressant utvecklingsskede och har dessutom en befolkning som växer, vilket förutsätter medarbetare som är positivt inställda till förändringsarbete.

I Älmhult kan du kombinera den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär och ett globalt näringsliv. Här är det lätt att leva och bo med nära till det mesta. Med goda kommunikationer är det också lätt att pendla.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra fyra medarbetare som administrerar lön för alla kommunens anställda går vidare till andra uppgifter. Nu behöver vi en ny kollega. En som gillar och kan lönearbete. Vi arbetar med löneadministration, service, support och utbildning av chefer och medarbetare. Lönespecialisterna har ett nära samarbete med personalspecialisterna på enheten. Det behövs i det dagliga arbetet med avtalsfrågor och annat.

KVALIFIKATIONER
Du har en kvalificerad yrkesexamen som löneadministratör, vilket innebär att du har en KY-eller YH-utbildning som lönespecialist eller annan utbildning/erfarenhet som kan prövas likvärdig.

Du har grundläggande kunskap avseende lag och avtal. Bäst är det förstås om du har erfarenhet av löneadministration i kommunal verksamhet. Du har erfarenhet av att tala inför grupper och är bekväm och framgångsrik i den rollen. Eftersom vi har en internationell skola ser vi gärna att du kan föra en dialog på engelska.

För att lyckas och vara framgångsrik i din roll krävs att du är positiv, utåtriktad och serviceinriktad. Du måste också vara noggrann, analytisk, flexibel och prestigeslös. Du har förmåga att hantera och har erfarenhet av att arbete med deadlines. Du tycker om att arbeta i team och med att ha ett eget ansvarsområde.

ÖVRIGT
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Älmhults kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. Heltid Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-01 Tillträde kan vara tidigare eller senare, efter överenskommelse.
  • Publicerat: 2 november 2016

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024