Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Lyckeby Starch AB, Lyckeby Culinar AB och Kockens AB utgör Lyckebygruppen som ägs av Sveriges Stärkelseproducenter. Lyckebygruppen har cirka 500 medarbetare varav cirka 300 i Sverige och omsätter cirka 150 MEUR. I Sverige finns bolagen representerade på 6 olika orter i Blekinge och nordöstra Skåne

Inom koncernen finns gemensamma supportfunktioner som arbetar med alla tre bolagen och nu söker vi en driven och ambitiös lönespecialist med placering i Fjälkinge.


Arbetsbeskrivning
I tjänsten ingår att hantera lön för drygt 300 personer varje månad, såväl arbetar- som tjänstmannalöner. Antalet löner varierar dock över året, vilket i sin tur påverkar mängden arbete gällande anställningar och avslut.
Du ansvarar ensam för hela löneprocessen - från ax till limpa- inklusive årsvisa aktiviteter såsom semesterårsskifte, årsskifte mm. I tjänsten ingår även myndighetskontakter

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av löneadministration, helst från producerande verksamhet. Du är en noggrann och effektiv siffermänniska som känner dig helt trygg med att arbeta i Excel.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Då vi arbetar i Agda är det som meriterande om du har erfarenhet av det systemet.
Hos oss är löneadministratören en väldigt viktig position som har många kontaktytor inom koncernen. Det är därför viktigt att du är duktig på att kommunicera med alla delar i organisationen. Inom HR- avdelningen arbetar vi nära varandra och hjälps alltid åt vid behov.
Vi kan erbjuda dig en betydelsefull roll inom en organisation som präglas utav optimism, målfokus och sammanhållning- vill du bli en av oss?
Välkommen då att söka!

Kontaktperson
Sök tjänsten via länken nedan med ett registrerat och uppdaterat CV samt ett ansökningsbrev där du berättar varför du söker tjänsten samt hur du matchar dig själv mot utställd annons.

Urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående.

För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Linda Svensson på Experis, tel: 044-203871 alt Catharina Platoff på 044-20 38 68
Linda.svensson@se.experis.com el catharina.platoff@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 januari 2017

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024