OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lindebergs Grant Thornton är det ledande revisions- och konsultföretaget inriktat mot ägarledda företag och tillhandahåller allt från traditionella redovisnings- och revisionstjänster till skatterådgivning och corporate finance-tjänster.Lindebergs Grant Thornton är mer än 600 anställda och har 33 kontor runt om i Sverige.. Vi behöver förstärkning till vår personalavdelning i Stockholm och söker därför en lönespecialist.Du blir en del av ett team som idag består av åtta personer varav två lönespecialister, en personaladministratör, tre personalutvecklare och en personalchef.Arbetstiden utgör heltid och består i huvudsak av hantering av vår löneadministration.Vi arbetar i lönesystemet Agda. Arbetsuppgifter: Tillsammans med våra andra lönespecialister kommer du att ansvara för våra anställdas löner och reseräkningar, löneadministrativa rutiner och processer, tidredovisningssystem samt information till anställda och chefer.Du har, förutom externa kontakter med myndigheter och försäkringsbolag, även många interna kontakter med ekonomiavdelning, chefer och anställda.I dina arbetsuppgifter ingår även systemansvar och systemadministration för Agda samt en del intern och extern rapportering. Kvalifikationer och egenskaper: För att lyckas i tjänsten har du en gedigen erfarenhet av löneadministration samt jobbat i minst ett år i lönesystemet Agda, gärna hos ett annat tjänsteföretag.Är du gymnasieekonom eller har KY-utbildning inom löner är det meriterande.Du ska ha goda kunskaper i office-paketet.Som person är du driven, utåtriktad, prestigelös och affärsmässig.Du är även strukturerad, noggrann och har en hög servicenivå.Det krävs att du trivs med att självständigt lägga upp ditt arbete och samtidigt jobba i team.Du erbjuds ett varierande och självständigt arbete med många kontakter såväl externt som internt.Märk ansökan med "Lönespecialist".Urval sker löpande under ansökningstiden.