Lönespecialist Hedin Group

Arbetsbeskrivning

Hedin Group är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom fordonsindustrin. I Mölndal finns Hedin Group-koncernens ServiceCenter för lön som ingår i HR-teamet på 13 glada kollegor. ServiceCenter Lön hanterar löner för cirka 2,500 interna kunder och arbetar aktivt mot målsättningen att bli helt pappersfria och satsar stort på digital utveckling.
Trivs du i en roll med stort ansvar och möjlighet till utveckling? Motiveras du av kompetensutveckling, digitalisering och effektivisering? Vill du ha egna kunder och ansvara för hela löneprocessen? Bli en del av ett glatt gäng med stark sammanhållning i Mölndal!Arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist ansvarar du för löneprocessen i sin helhet och ger daglig service och stöd åt chefer i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor med fokus på motorbranschavtalet. Du kommer även hantera andra personaladministrativa ärenden såsom nyanställning, avslut av anställning, reseräkningar, traktamente och lönerapporter. Löpande frågor kring pension, försäkringar, inkomstuppgifter, AGI m.m. kommer du även hantera. Unikt hos oss är att du arbetar med både arbetare och tjänstemän, rörliga löner och tjänstebilshantering. Rollen innebär vidare rapportering till myndigheter, Försäkringsbolag, Fackavdelningar osv.
Tillsammans med dina 7 lönekollegor och gänget på HR-avdelningen, ansvarar ni för att ständigt hålla er uppdaterade om det senast regelverken inom området. I rollen arbetar du efter tydligt uppsatta processer och ansvarar för ett eller några specifika bolag. Kvalifikationer
För att passa i den här tjänsten ser vi att du tidigare har arbetat i liknande roll med löneadministration och/eller har studerat en eftergymnasial utbildning inom lön, gärna YH. Vi söker dig som vill arbeta med såväl tjänstemän som arbetare och ser positivt på om du har erfarenhet inom detta. Vi söker dig som motiveras av ordning och reda, där ett strukturerat och noggrannt arbete är en självklarhet. Vi är ett snabbt växande företag med målsättning att inom kort bli helt pappersfria. För att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel och öppen för förändring. Nya idéer och lösningar uppskattas alltid! För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter och områden att ansvara för!
Du har flytande kunskaper i svenska, såväl i skrift som tal.
Har du tidigare erfarenhet av AGDA är det högst önskvärt. Det viktigaste är att du har god datorvana och är trygg med olika system, gärna att du tidigare arbetat i Excel.Övrigt
Tjänsten är på visstid under ett år med goda chanser till förlängning. Start enligt överenskommelse.
Vid frågor kontakta Lönechef Sara Bengtsson sara.bengtsson@hedinbil.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024