Lönespecialist till Adela Omsorg AB

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Adela Omsorg AB är ett expansivt företag som grundades 2011 och är verksamt inom Hemtjänst, ledsagning och service samt personlig assistans. Företagets styrs av sunda värderingar och ett tydligt samhällsansvar. Adela är anslutet till en arbetsgivarorganisation och har kollektivavtal. Bolaget drivs med professionell bolagsstyrning och externa styrelseledamöter. Parallellt med Hemtjänsten drivs ytterligare ett bolag, Villa Adela AB, bestående av HVB-boenden. Tillsammans beräknas de två verksamheterna 2016 sysselsätta ca 180 medarbetare och omsätta 100 mkr.

Arbetsbeskrivning

I tjänsten som lönespecialist hos Adela Omsorg får du chansen att vara med på en spännande resa. Adela Omsorg har sedan starten 2011 expanderat kraftigt och ambitionen är att fortsätta med samma tillväxt framöver. Bolagets lönehantering är idag outsourcad och det är nu dags att flytta över lönehanteringen till bolagets interna ekonomiavdelning. Din roll som lönespecialist är ny och du kommer att få vara delaktig i att skapa rutiner och processer för tjänsten tillsammans med bolagets ekonomiansvarig. Du kommer att sköta hela löneadministrationsprocessen, idag består bolagen av cirka 180 stycken anställda. I ditt arbete ingår dessutom följande arbetsuppgifter:

• Kontrollera och kvalitetssäkra tidrapporter
• Hantera utlägg
• Ansvara för administration och rapportering av pensionspremier och försäkringar
• Vara behjälplig vid andra uppgifter som förekommer på ekonomiavdelningen, så som kund- och leverantörsreskontra

Rollen är bred och du får framöver en god möjlighet att utvecklas inom ekonomiområdet.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat i en roll som lönespecialist i ett par år tidigare. Nu är du redo för nästa utmaning och ser fram emot att axla en viktig roll i en snabbväxande organisation. Vi söker dig som är van att hantera olika typer av löner, framförallt för anställda arbetande i skift och under obekväm arbetstid. Du är vidare van att arbeta med kollektivavtal. I grunden är du gymnasieekonom eller motsvarande.

Vi tror att du lockas av att utveckla ekonomifunktionen tillsammans med ekonomiansvarig och ser det som en utmaning att vara en del i ett växande bolag under kontinuerlig förändring och utveckling. Som person är du driven, engagerad och en riktig lagspelare. Vidare är du noggrann, strukturerad och prestigelös. Du har skinn på näsan och bidrar med goda tankar och idéer samt har en hög integritet.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande och viktig roll i en snabbväxande och fartfylld organisation. Organisationen präglas av ett varmt och trevligt klimat med engagerade kollegor. I denna rekryteringsprocess samarbetar Adela Omsorg AB med Jurek Rekrytering & Bemanning. För fler frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Alexandersson på tel: 0733-33 00 10 alternativt malin.alexandersson@jurek.se. Välkommen med din ansökan via vår hemsida www.jurek.se. Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.

Start:

Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Skoladministratör / Löneadministratör

Skoladministratör / Löneadministratör

22 april 2024

22 april 2024