Lönespecialist till Bromma

Lönespecialist till Bromma

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren och lösningsorienterad lönespecialist till ett detaljhandelsföretag i Bromma. Uppdraget startar som ett konsultuppdrag och sträcker sig från september 2020 och fram till och med sista mars 2021 med möjlighet till förlängning eller anställning. Du ska vara självständig, driven och flexibel och gilla högt tempo och ständiga förändringar.



Vår kund är en framgångsrik detaljhandelsaktör med huvudkontor i Bromma och medarbetare spridda runt om i Sverige. Företaget präglas av stark säljkultur, resultatdriv och snabba puckar.



Arbetsuppgifter

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta i en bred och varierad roll med ansvar för att sköta hela löneprocessen. I arbetsuppgifterna ingår att göra lönebearbetning och beräkning såväl som löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer.



Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;

- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Framtagande av statistikrapporter
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter






Kvalifikationer

Du bör ha många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en bred förståelse för hela löneprocessen. Du bör ha relevant eftergymnasial utbildning inom lön. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och om du har erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor inom detaljhandeln. Du har god kommunikativ förmåga.



- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav






Personliga egenskaper

För vår kunds räkning söker vi dig som är självgående, noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara serviceinriktad och pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor från medarbetare och chefer. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Vidare söker vi dig som är social, nyfiken och positiv. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar.



Mer om tjänsten



- Tillsättning: under september
- Omfattning: heltid
- Placering: Bromma
- Uppdragstyp: konsultuppdrag fram till och med mars 2021 med möjlighet till förlängning eller anställning hos kunden






Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.





Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2020
  • Ansök senast: 25 september 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024