OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hogia PA-system AB ingår i Hogia-gruppens affärsområde Hogia HR Systems som levererar helhetslösningar inom HR och lön för medelstora och stora företag på den nordiska marknaden. Vi har omkring 900 kunder och erbjuder programvaror/systemstöd inom Lön, Personal, Avvikelsehantering och Reseräkningar.
Arbetsuppgifter
På Hogia PA-system har vi en uppdelad support där kunderna alltid möts av en firstline support - Kundtorget. För mer omfattande och komplexa frågor slussas kunderna vidare till secondline support, där en djupare kompetens inom programvara och processer inom lön- och HR finns, och där denna tjänst är baserad.
Arbetsuppgifterna består i förstahand i att arbeta med support i Hogias PA-systems programvaror. Att supporta dessa produkter innebär att lösa komplexa frågeställningar och arbetet består i att göra felsökningar i flöden mellan olika programvaror. Supporten sköts genom telefon, mail och direkt uppkoppling mot kund och genomgång av kunders databaser. Supportmedarbetarna har också en viktig roll i testning av nya programversioner.
För att lösa kundernas frågeställningar är det av stor vikt att ha ett fungerande samarbeta med kollegorna på den egna avdelningen så väl som med andra avdelningar och kontaktpersoner inom bolaget och koncernen. Givetvis har du även en daglig kontakt med våra kunder och trivs i den rollen.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom löneadministration, med fördel i en supportroll. Eftergymnasial utbildning inom HR och/eller lön är önskvärt och om du har arbetat inom redovisningsbranschen kan det ge dig ytterliga ett försprång i tjänsten.
För att lyckas i rollen är det av största vikt att du har ett stort tekniskt intresse och att du är en skicklig problemlösare.
Utöver din erfarenhet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du värderar samarbete och stöttning högt, och arbetar effektivt tillsammans med kollegor och kunder. Vidare trivs du bra i en föränderlig miljö och hanterar pressade situationer på ett positivt sätt. Du har ett klart analytiskt tänkande och hittar kärnan i komplexa problem och frågor. Viktigt är även att du är organiserad och fokuserar på kundtillfredsställelse och levererar service av hög kvalitet.
Vad kan vi erbjuda?
Hogia är ett utpräglat entreprenörsföretag som bygger på småskalighet och eget ansvar och som har rönt stora framgångar. Genom koncernens 27 självständiga bolag finns det goda möjligheter att på sikt växa i ansvarsnivå och anta nya utmaningar inom Hogia.
I denna roll finns goda möjligheter att längre fram få arbeta mer konsultativt mot kunderna och även att få hålla i webutbildningar. För rätt person finns även på längre sikt möjligheter att arbeta med projekt- eller driftansvar, eller att fördjupa sig inom produktutveckling.
Ytterligare information
I denna rekrytering samarbetar Hogia PA-system AB med Wise Professionals. Vid ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Sara Twedmark på 073-5216542. Skicka in din ansökan på www.wise.se/jobb snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 21 september.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Sjögren
Anna Colton
Martina Träen
Linnea Nordström
Alexandra Schröder
Sofia Boström
Kajsa Anäng
Barbara Lidholt
Camilla Lundberg
Annika Stålhandske Holm